hållbar park bindning

A_DeGeer

Ny medlem
hållbar park bindning
hej, ja har haft sönder två stycken skistoppers de senaste tre veckorna och börjar tröttna nu, ja undrar vad ni rekomenderar för bindning som är bra för park och gärna då håller också, det är ju ännu ett plus om den är billig.
jag har hört från flera att de e rossignol och salomon bindningar som gäller men är inte helt säker,
jag väger ungefär 55 kg och kör nästan bara park.

tack på förhand // Arvid

hållbar park bindning
nä det var två olika bindningar, vet inte vad dem heter exakt men båda va look, den ena lite grövre än den andra.

hållbar park bindning
Köp marker griffon! Grymt hållbar bindning. Salomon jibbbindningar ska tydligen vara bra också. Eftersom du inte väger så mycket räcker det med en bindning med DIN-skala upp till 12. http://www.skidbutiken.com En bra sida, billigt och snabbt.

hållbar park bindning
som sagt, Marker griffon!! och jag köpte mina på skidbutiken.com och kan rekomendera den grymt! 8-900kr billigare än på tex team sportia

hållbar park bindning
Vet inte vilken typ av lookbindning du hade men look och rossignol är exakt samma bindningar. Enda skillnaden på tex rossignol 120 och look px12 är loggan. Skulle rekommendera nån av dom

hållbar park bindning
Marker griffon, Marker Jester och salomon STH 16 är grymma grejer. Dom går då knappast sönder i första taget.

Kör på dom!

hållbar park bindning
hahaha den här tråden var perfekt, satt just och funderade över vilken bindning jag ska köpa till nästa år, för skistoppern pajjade just på min, och jag väger ca. 50-55 kg;D

hållbar park bindning
jhei sa:
marker griffon är inge vidare om du vill ha något som håller grymt bra..
köp ett par look px 12 ist
har du haft ett par griffon? sa han föresten inte att han nyss pajjat ett par px12or? jo just det de sa han ;)

jag e hel nöjd med mina jeseter i allaf de har inte tjuvlöst en enda gång och skistoppersen har inte gått en enda gång man kan inte vara mer nöjd ;) men ett par griffon duger juh lätt åt dig eftersom du inte väger nått ;)

hållbar park bindning
som j-rockner så är griffon, jester och salomon sth serierna typ de skönaste du kan få i parkväg! bra pålitliga bindningar som inte går sönder i första hoppet ;)

look px12, px 14 och alla andra lookbindningar är bara skit, inget att köpa överhuvudtaget! hade både en px12 och en px 14 men dom löser ut när dom inte ska och så glappar dom i vissa lägen och så.. de gjorde att jag slet sönder mitt knä i april förra året och förmodligen aldrig kommer bli bra igen i knät..

därför känns de säkrast att köpa en bra bindning som man vet är kvallite och som de finns många olika inställninngar på för att anpassa bindningen efter pjäxan! Salomon sth 12 har jag kört med förut och den är svinbra! aldrig haft problem med den men nu så har jag råkat köra sönder den efter två säsonger.. den kan jag rekomendera! kostar väl 1500:- eller något sånt..

annars är även STH 16 sjukt bra, mera metall i den så den väger mera och är bättre för dom som är tunga! =)

lycka till med bindningsvalet arvid

hållbar park bindning
Marker är grymma om du inte har skidorna för löst spända! Sitter som klister!

hållbar park bindning
Eller så sliter du bort allting som gör sönder (oftast plasten elr skistopperna) och gör nya egna delar i metall,funkar svinbra!! Har provat. Självklart blir ju tyngden större, men för en hållbar bindning är de värt de!!

hållbar park bindning
rossignol ngnting 140 är iaf ren skit!!

Haft dom i ungefär en säsong ammanlagt, under 3 dar pajja båda bakbindningarna..
Knäcktes i stålet eller va de nu består av, helt fuckat :O

hållbar park bindning
look px12, rossignol120, (samma bindning) marker griffon/jester, valfri look pivot bidning.

Dessa är grymt bra, säkra och hållbara bindningar kan inte hålla med jeppenator på någon punkt. Sen kommer skistoppers alltid att gå sönder, tills någon kommer på en ny lösning (armada håller på att ta fram en ny bindning som ska kunna lösa ut båda fram och baklänges) köp någon av ovanstående bindningar! Personligen litar jag inte alla på salomon eller marker (förutom griffon/jester)

Tillbaka
Topp