hämta snö från ishall, ny fråga!

• Trådstartare Trådstartare Allemaaan
  • Start datum Start datum
A

Allemaaan

Guest
ja jag undrar lite om ni här på freeride har lite erfarenheter av detta och kan svara på dessa frågor:

brukar dom tillåta att man hämtar snö?
har ni snott eller har ni ringt och frågat eller frågat dom på annat vis om ni får ta snö?
har snön vart av bra kvalité?
hur snabbt smälter snön vid typ 15 gradig temperatur?
är det lätt att bygga hopp med snön osv.?
har ni fått fylla en hel släpvagn/transportbil?

tack så sjukt mycket för svar!

Senast ändrad:
1. Ja
2. Vi har bara åkt och tagit utan att dom har något emot det..alltså, dom är ju inte direkt rädda om snön. ifall dom behöver snö får dom ju ett nytt lass när som hällst
3. bra kvalitet? snö som snö? eller?
4. den smälter väl ganska fort men det håller iaf en hel railsession
5. Ja, det är lätt att bygga hopp med snön
6. vi har fått fylla hur mkt vi vill, men vi har som mästa tagit 4st släpvagnar

vi körde make it happen idag till det hade vi 7-8 släp kanske mer. o det blir inte så mkt som man tror. men salta riktigt mkt så håller den sig längre o dom bryr sig inte om snön. dom vill bara få bort den, men vissa ishallar måste man ringa o snacka med o be dom lägga snön på nått ställe för vissa har som gropar inomhus med varmvatten som dom dumpar snön i.
peace o lycka till

tackar för alla svar grymmt så mycket fett schysst! ska nog hämta med moppen imorn :D

Senast ändrad:
Som att dom skulle bry sig om man tog snö överhuvudtaget? Man gör dom ju bara en tjänst!

"näe det här är vår egendom, ge fan i vår snö!" -eller?

när jag tog så hjälpte vaktmästaren oss me de så han tog sin traktor o hämta sjukt mycke snöö (man behöver mycke mer än va mna tror)

okej najs!

har just räknat ut att jag behöver 7 sopsäckar för att täcka 2 meter brett och 9 meter långt snötäcke nån som har en aning hur man tar det på moppen? :D

asså i sollentunafunkar det iallafall. Den nya snön brukar va bra. Så man ska köära när dom har match eller träning. Hurmycket den smälter beror ju på hur man kör o sånt. hurskitiga skidor man har osv.

haha bara å köra på ju! dom blir nog bara glada om dom blir av me snön
den smälter inte jättefort om de inte regnar! så bara å köra¨på

kom ihåg at vara schysst mot dom som jobbar vid ishallen
om ni är o seshar där. kan löna sig iaf

drar till en fråga som jag hoppas nån kan besvara:

är inte snön hård som satan och is nu när det är minus så att man inte kan ta den med sig i sopsäckar längre nån som vet? tack bor för övrigt i sthlm och nu är det typ -2 grader där hela tiden så se efter dom förutsättningarna!

det har nästan alltid funkat!
men gå inte å hämta snö när det är en elitserie match för då får man inte. iaf inte här i mora!

bodenis sa:

är inte snön hård som satan och is nu när det är minus så att man inte kan ta den med sig i sopsäckar längre nån som vet? tack bor för övrigt i sthlm och nu är det typ -2 grader där hela tiden så se efter dom förutsättningarna!
Det beror väl på om det har varit varmt innnan eller?

okej, asså vi har haft typ 3 dar med kallt väder qasså minus innan dess va det nån plus grad

Om ni frågor så lovar jag att ni får ta. Dom vill bli av med snön så de slipper frakta iväg den med lastbilar m.m.

Senast ändrad:
Kinkan sa:
bodenis sa:

det som har legat länge är som sten! men ta de som dom nyss har kört ur de borde inte vara så hårt

Filleee sa:
Kinkan sa:
bodenis sa:

det som har legat länge är som sten! men ta de som dom nyss har kört ur de borde inte vara så hårt
okej tack fett schysst

Tillbaka
Topp