Har jag fått en bra Longboard?

JSellberg

Medlem
Var in på Curb i Falun och köpte en Longboard.
Skulle egentligen bara kolla vad dom hade för något.

Hade mest ställt in mig på att köpa en Loaded, av något slag.
Dock så hade dom inte fått in några nya Longboards, men det fanns några kvar från i höstas.

Fanns endast en som jag fann intressant, så försäljaren började snacka om den, och jag föll för det helt enkelt.
Han menade att det var en lättkörd och bra nybörjar longboard.

Den var även nedsatt från 2900 till 2000.
Nu äger jag en Arbor Timeless Pin Bamboo.

Sökte lite på forumet, men hittade inget om just detta märke, är det någon som har erfarenhet av dom?
Brädan är riktigt skön att åka på, samt även riktigt snygg, men är det riktigt bra grejer eller mer åt "okej" hållet?

Släng upp en bild så man ser truckarna så är det lättare att avgöra om det är något att ha .

Men kostade den 2900 så ska det ju vara bra saker :)

Här är lite specs om den brädan:

Length: 46.00"
Width: 9.50"
Wheelbase: 32.25"
Wheels: Arbor 72mm 78a Freeride Series
Bearings: ABEC 5
Trucks: Gullwing Charger 10"
Risers: Shock Pad 1/8"

Och ja det är ett helt okej kitt enligt mig.

Sen för 2K känner jag att det var ett bra köp!

Har dessvärre ingen kamera, den ligger kvar i Norge.

Var ute och körde lite mer på den, och även om den är väldigt lång så är dfen riktigt lättkörd, och om ni nu säger att det är bra grejer så känns det riktigt najs nu faktiskt :D

JSellberg sa:
Har dessvärre ingen kamera, den ligger kvar i Norge.

Var ute och körde lite mer på den, och även om den är väldigt lång så är dfen riktigt lättkörd, och om ni nu säger att det är bra grejer så känns det riktigt najs nu faktiskt :D
Känns det bra så är det nog bra :)

det är en sprutluderlongboard, min polare hade en sån... helt skev (kolla från sidan noga) och truckarna klarar nästan 0 belastning innan dom böjs och då börjar den åka snett...

du skulle ha kollat här INNAN du köpte den. men men, den kanske håller den här våren!

Tillbaka
Topp