Hårda parkskidor (tips!?)

kebacken

Aktiv medlem
Skulle behöva hjälp att hitta hårdare parkskidor.
Jag tänker på gamla Head Mad Trix och Dynastar Trouble Makers (1:a och 2:a gen).
Så klart med lite modernare egenskaper, i alla fall full twintip :)

Har åkt på ett par Armada AR6 (svartvita, 2010?), dom va väl i mjukaste laget.

Mvh kebacken

Japp, Suspecten har ett jädra pop i träkärnan och är def. bland de styvare av marknadens parkskidor. Line Stepup är ju hårdare byggd än Afterbang så den kan vara ett bra val. Line Chronic kan väl kvala in också?

Senast ändrad:
Nordica Ace of Spade eller Ace som de heter nästa säsong är rätt hårda, iaf comp/pipe-modellen

Carled sa:
Japp, Suspecten har ett jädra pop i träkärnan och är def. bland de styvare av marknadens parkskidor. Line Stepup är ju hårdare byggd än Afterbang så den kan vara ett bra val. Line Chronic kan väl kvala in också?
Jag skulle nog inte vilja kalla chronicen hård direkt, armada alpha 1 är väl rätt hård?

kommer inte bli lurad på att armada å line har gjort "hårda" skidor :)

suspect kan jag lura lite på dock. och majest har jga ingen aning om.

ös mer :) koppla gärna produkter!

Skulle säga Majestys hårdaste skidor eller Suspecten.
Armadas Ar7 är inte så jättehårda, inte Line Chronic heller.

Någon som kan förklara för mig varför man ska ha hårda parkskidor? Jag ser bara en fördel med hårda parkskidor och det är att dem är stabilare om man ska köra stora hopp. Finns det fler fördelar? :)

Jp-95 sa:
Någon som kan förklara för mig varför man ska ha hårda parkskidor? Jag ser bara en fördel med hårda parkskidor och det är att dem är stabilare om man ska köra stora hopp. Finns det fler fördelar? :)
Om man väger uppemot 90 kg så blir tex armada halo som en nudel vilket gör att landningar i baksätet blir svåra att rädda liksom att man trycker igenom skidan konstant vilket inte är speciellt roligt då popen tex blir lidande

Völkl Wall 185 är nog den hårdaste parkskidan jag känt på iaf och ja Suspecten är rätt hård också men skulle nog säga att wall är snäppet hårdare. Sen är det ju alltid trevligare med lite längre skidor.

Senast ändrad:
tack så mycket raringar.

får "chansá" på ett par suspect då dom är på bra reapris.... åker inte så mkt parkskidor ändå så de lär ju va spänstiga 1-2 säs iaf....

Nordica kommer med en ny parkskida nästa år som heter Ace. Den har samma mått som ace of spades (113-86-113mm), men är betydligt hårdare. Extremt stabil skida med grym pop.

Senast ändrad:

Snödjup

Tillbaka
Topp