Head Framewall 18/19

triggy

Ny medlem
Tja!

Jag beställde dessa skidor i våras, när jag fick hem dom tyckte jag att dom var mycket "bredare" än skidorna jag haft innan. Räknas dessa skidor som allmountain-skidor? Hur funkar dom offpist och så annars?

MVH :)

Bilagor

Jag skulle säga att det är en styvare parkskida som generellt är byggd för hopp och rails, personer som Jesper Tjäder använder dessa, och han är inte riktigt en rackare som drar ut i puder och har sig, dessa är mer pist / park orienterade skulle jag säga.

triggy

Ny medlem
Okej, tack för svaret.. det sög ju.. :/

Mest på slutet nu jag blivit mer taggad på åka offpist och liknande.. Är man "helt" körd eller märker man inte så stor skillnad som normalåkare?

men självklart går det att åka över hela berget som vanligt med det flesta skidor, det är bara att i riktigt djup snö så kommer skidorna att prestera sämre eftersom dem inte är tillräckligt breda, skulle jag säga iaf. Men det går absolut att ha kul på dem, jag skulle titta på jesper tjäders video
Det är nämligen samma skidor som du har!

triggy

Ny medlem
men självklart går det att åka över hela berget som vanligt med det flesta skidor, det är bara att i riktigt djup snö så kommer skidorna att prestera sämre eftersom dem inte är tillräckligt breda, skulle jag säga iaf. Men det går absolut att ha kul på dem, jag skulle titta på jesper tjäders video
Det är nämligen samma skidor som du har!
Tack! Blev genast mycket lugnare! Spontanköpte dom i våras, nu inför denna vinter jag börjat nöta ner mig lite mer! Men då är det nog lugnt! :)

Okej, tack för svaret.. det sög ju.. :/

Mest på slutet nu jag blivit mer taggad på åka offpist och liknande.. Är man "helt" körd eller märker man inte så stor skillnad som normalåkare?
Man är ju aldrig helt körd så länge man inte åker på ett helt öppet berg nere i alperna, så länge du är i sverige och vet din gräns så vorde det aldrig vara några problem!

Snödjup

Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp