Head Mojo 70 (lagning)

• Trådstartare Trådstartare Ohmie
  • Start datum Start datum
O

Ohmie

Guest
Head Mojo 70 (lagning)
Tjena,, Ja köpte Headmojo 70 förra säsongen, före de hade ja Carvin, och de blir ju lite ovant i början då tailen blir längre, så då ja gick me skidorna så råka ja alltid skära sönder kanter på tailen me andra tailen ungefär så här -----> \ / där så ser ni ju hur tailen tar i varann och så var de ungefär, och så där var de då jag gick \/

Till frågan då,. Går de att fixa så de ser bra ut igen?, för de är inte speciellt fint just nu :/, SVARA om de finns nå svar! (De är bara massa repor)

Senast ändrad:
Head Mojo 70 (lagning)
Om jag fattar det rätt så lossnar det små bitar av skidan i bak för att du slår ihop dem ibland. Tror inte det är så mycket att göra åt det och man åker ju trots allt med undersidan, sådär blir det på i princip alla skis.

Head Mojo 70 (lagning)
min polare skar sönder en bit av nosen så som du sa!.. man spacklade i lite kladd å målade me målarförg ovanpå.. blev som nytt!.. bara å prova!

Head Mojo 70 (lagning)
Jag tycker Head Mojo 70, f.d JoJo är den sämsta juniortwintipen.
Sen suger verkligen i pisten både baklänges och framlänges, då jag förstår att det blir ovant efter carving.

Kvaliten på belagen och kanterna är sämst också, räcker med att du nuddar i ett träd så spricker det, det är samma problem på Mofo 80 f.d Mad_trix.
Så du får nog leva med att det är sönder, och la´gar du går det troligtvis sönder efter ett tag igen..

Head Mojo 70 (lagning)
skidsven sa:
Har också Mojo70, men jag fattar inte vad du menar?
Men kolla,, när du går upp för en backe går man ju så här \/ upp för backen, och du ser ju hur tailen tar i varann asså detta ----> \/ ska föreställa skidorna

Head Mojo 70 (lagning)
det går att fixa. Helst innan du får in vatten som fryser och riskerar att spräcka upp mer av ovansidan. Det gäller iofs bara om du har slagit in ordentligt och gått igenom ytbelaget.

Spackla igen och slipa ner lite lätt. Måla över med nån acrylfärg så bör det hålla, iaf ett tag.

Tillbaka
Topp