HEAD Supershape iSpeed vs HEAD Supershape iMagnum

emjo77

Ny medlem
Tjenare!

Ska köpa nya pistskidor till denna säsongen. Valet står mellan Head supershape iSpeed och iMagnum. Är det någon som har provat båda skidorna och kan berätta lite om skillnaderna?

Åkte på ispeeden för 2 säsonger sedan och blev helt såld på den. Dock funkade den inte jättebra i eftermiddagsslasket runt påsk i Åre. Kanske funkar Magnumen bättre då eftersom den är lite bredare? Vilken skida skulle ni satsa på om ni var i min situation?

//Emil

skillnaden i stort är väl att magnum har en kortare svängradie och därför blir mera lefkull medans speeden är en mera "långsvängd" skida. i övrigt har jag upplevt att dem är ganska lika. Har dock endast kört speeden i två säsonger men var supernöjd med den.

vill du ha en skida som funkar mera allaround så väl morgon som eftermiddag? finns ju en tredje modell isåfall som ska vara ännu mera allaround och även kunna bära lite utanför pisten om jag inte missminner mig..

hittade den nu och den hette TITAN. mera info finns här: http://www.head.com/ski/products/skis/racing-supershape/isupershape-titan/2736/?region=eu

lycka till
/jeppe

Okej! Svängradien skiljer dock inte så mycket 13,5 på magnumen och 14,6 på speeden för 170cm.

Jag vill ha en skida som är gjord mest för hårda pister på förmiddagen men jag vill också att den ska klara av uppkörd snö också.

Hur mycket har du åkt på magnumen? Blir den fladdrig i högt tempo med storslalomsvängar eller klarar den det nästan lika bra som speeden?

Titanen verkar intressant! Kanske det bästa valet för att få ut det mesta av eftermiddagarna!

//emil

Jag hat haft samma funderingar men köpte igår imagnum, Jag köpte dom på länna sport riktigt bra pris plus gratis frakt.

Hej
Åkt på ss iMagnum igår och idag och heeerregud vilka skidor! Plöjer igenom allt vad is heter i pisten, funkar utmärkt även på eftermiddagen när det är uppkört och det är massa snöhögar. De går väldigt stabilt även när det går fort och du trycker till. Skitbra skidor helt enkelt, de bästa jag åkt på no doubt. Finns inga nackdelar!
Jag är 180cm lång väger 70kg och kör på 170cm modellen.

Tillbaka
Topp