Hjälm med integrerad skärm

Hmmmmmm

Medlem
Var i kungsberget i helgen å såg någon som gled runt i en rosa/vit hjälm med en inbyggd skärm. Såg nästan ut som en baseballhjälm faktiskt. Såg ut som den hade ett paintbrushat G på skärmen. Någon som vet vad det är för hjälm?

/olle

det kunde vart den.. googlade lite och hittade bara capix med lite nedåtriktade skärmar, har för mig att denna hjälm hade en skärm mera som en new era keps, rätt utåt liksom. tack flurre!

/olle

F_98527_1.jpg

är det den du menar?

men ja det är klart det var den. hur många rosa o vita capix-hjälmar tror du det finns ? o hur många av dom tror du var i kungsberget i helgen?

Senast ändrad:
vild chansning: 49 stycken var där med sån hjälm då?

var det nära?bränns det?om det var fel - får jag gissa igen då?

ja lär ju vara han hehe. Har han fixat färgen själv och vart köper man sånna här hjälrmar.. För övrigt tyckte jag han var gangsta i parken

jag har hört att capix hjälmen sitter skitkast på huvet, trillar av vid minsta påfrästning. nån som har hjälmen och kan svara på frågan?

0lle sa:
ja lär ju vara han hehe. Har han fixat färgen själv och vart köper man sånna här hjälrmar.. För övrigt tyckte jag han var gangsta i parken
jag köpte min Capix på junkyard för 150 spänn ;D

Sen sitter den rätt fast på skallen också, jag har då inte vart med om att den har ramlat av skallen på mej!

Senast ändrad:
SimonOtto sa:
det finns en hjälm som ser likadan ut som heter; jobe titan, e den säkrare eller e de precis samma ba ett annat märke?
Här kan ni läsa lite: http://www.konsumentverket.se/Documents/PM/markning_i_skidhjalmar_PM2003_20.pdf

Hjälmar måste idag godkännas för att vara stöttåliga & skydda bra osv. Dessa hjälmar som t.ex. Jobe Titan, Capix osv. är till för vattensport och har därför inte samma beteckningar eftersom dom är gjorda för vattensport. Det brukar oftast stå i produktbeskrivningarna på hemsidorna där dom säljs eller inuti hjälmen på lappen. :)

Tillbaka
Topp