Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Samma här och sedan mitt emellan bindningarna i snowboardbagen, vet inte vilken placering som är klurig för skidor dock.Heddious sa:jag brukar vira in den i allt annat, då känns det rätt lugnt.
Så länge det inte är RyanAir dvs...Ake_Astrom sa:Kan förstå att de inte vill ha hjälmen hängande utanför och slänga, det tycker jag säger sig självt.
Jag har en väska som rymmer både pjäxor och hjälm som klarar åtminstone Norwegians mått och det bör väl inte skilja så mycket mellan bolagen.
När jag hade dödtid på en flygplats testade jag Ryan Airs "handbagagekorg" med min Rimowa kabinväska och den passade. Har verkligen Ryan Air andra mått än övriga flygbolag? Jag har aldrig flugit RA så jag vet inte men min väska är ju optimerad och passar den kan inte RA:s mått skilja sig mer än några mm jämfört med andra bolag.Mickey sa:Så länge det inte är RyanAir dvs...Ake_Astrom sa:Kan förstå att de inte vill ha hjälmen hängande utanför och slänga, det tycker jag säger sig självt.
Jag har en väska som rymmer både pjäxor och hjälm som klarar åtminstone Norwegians mått och det bör väl inte skilja så mycket mellan bolagen.
Fast polisen hade nog rätt, jag flög Göteborg - Nice - Stockholm helt utan pass förra hösten, hade bara svenskt körkort och Skatteverkets ID-kort (ingen av dem gäller som pass, då måste man ha polisens ID-kort, fast polisens ID-kort gäller inte som körkort och saknar chip så man kan inte använda den som e-leg - skitsmart, verkligen skitsmart…).Pillard sa:Som sagt, jag har sett det hända på Grenobles flygplats, ingen annanstans dock. Så hur mycket folk än säger att det bör gå så är det inte en diskussion jag vill ha med en sur fransyska på flygplatsen... Lite som när polisen tyckte vi kunde låta bli tillfälligt pass vid resa till Frankrike "för det behövde inte jag sist jag åkte". Återigen, inte en diskussion man vill ha på plats
Jag har flugit med alpinyxa i handbagage från Wien till Stockholm. Jag flög Genève-Wien-Stockholm. Genève var inga problem men i Wien blev jag stoppad. Eftersom jag hade sex timmar på mig tänkte jag att jag kunde fördriva tiden med att diskutera med säkerhetsvakterna och bad därför att få tala med deras befäl samt att denne skulle ta med något regelverk, på engelska, där min yxa var förbjuden. Tog inte så lång tid (10 minuter? En halvtimme?) så kom vakten tillbaka, utan befäl, och släppte igenom mig.snorkel sa:Jag har blivit nekad att ha pjäxor i handbagage i Paris, om nu Beauvais kan räknas till Paris?
Där är det ingen överrepresentation av skidåkare men väl fransoser i säkerhetskontrollen.
Jag har lyckats flyga Köpenhamn-London utan flygbiljett så jag besitter en viss övertalningsförmåga men uppenbarligen inte i Frankrike.
Håller inte med, man kan ha otur. SAS lyckades deformera min hjälm förra veckan så att det såg ut som att de hade gått loss på den med en hammare. Packad i pjäxbagen. Avvaktar just nu svar på reklamation. Kommer inte packa den så i fortsättningen...snorkel sa:Knö ned hjälmen i pjäxbagen. Hjälmen går inte sönder. Om den får en smäll blir det möjligen en repa men säkerhetsmässigt så påverkar det inte. Det är om inredningen blir deformerad säkerheten påverkas och det händer bara om det är en tyngd inuti hjälmen. t ex ett huvud, när det smäller.
Som sagt, travel with style - köp Rimowas aluminiumväskor. Problemet med att packa hjälmen (och många andra problem också) löst.Danatt sa:Håller inte med, man kan ha otur. SAS lyckades deformera min hjälm förra veckan så att det såg ut som att de hade gått loss på den med en hammare. Packad i pjäxbagen. Avvaktar just nu svar på reklamation. Kommer inte packa den så i fortsättningen...snorkel sa:Knö ned hjälmen i pjäxbagen. Hjälmen går inte sönder. Om den får en smäll blir det möjligen en repa men säkerhetsmässigt så påverkar det inte. Det är om inredningen blir deformerad säkerheten påverkas och det händer bara om det är en tyngd inuti hjälmen. t ex ett huvud, när det smäller.