Hjälmkamera - ryggsäcksställning?

jleol

Medlem
Hej!
Jag har sett en del filmer mha hjälmkamera där man ser skidåkaren bakifrån när han kör. Man ser lite av ryggsäcken och uppåt.
Jag antar att de har satt fast kameran på en ställning som utgår ifrån ryggsäcken någonstans.
Jag har letat efter en beskrivning på en sådan konstruktion på nätet, men jag har inte hittat någon.
Är det någon som vet var det finns en sådan beskrivning eller som kan beskriva?

Det ska ju vara en ganska säker konstruktion. Man vill ju inte bli spetsad. :-)

Mvh Jonas

Jag har hittat en länk nu. Dock en annan vy än vad jag vill ha, men det går ju att modda den.
Här är länken: Länk
Vill dock gärna ha fler tips!

Ser livsfarligt ut med skruvarna i ryggen. Hoppas han har ett ordentligt ryggskydd när han kör med dem. Dessutom känns det som man borde slå bakhuvet i ställningen?

Jag testade en grej i Åre i påsk. Jag lät handtaget till spaden sitta kvar. Sedan såg jag till att handtaget riktades snett bakåt och uppåt. Sedan fick jag använda lite remmar också som jag drog runt ryggan så att "paketet" blev stadigt. Resultatet blev fantastiskt bra.
Det var egentligen bara ett test och jag kan inte säga att jag trodde speciellt mycket på idén.
Jag ska försöka lägga upp några bilder och lite film för er som är intresserade.
Det roliga med det hela är ju att man ändå har ryggsäck och spade med sig.

Det är ingen jättebra bild direkt, men det var den bästa jag hittade. Om man läser mitt förra inlägg här ovan så kanske man förstår hur det hänger ihop. :-)

Jag ska komplettera med lite film senare.

Det är ju jättejobbigt att kolla på? Är det inte bättre att sätta den på hjälmen, tycker allt blir så konstigt annars..

Roligt att testa lite olika vinklar. Faktum är att jag tycker att den vyn kan bli väldigt trevlig ibland. Det kan bli lite tråkigt att bara ha kameran på hjälmen.

Mjao, kanske det.
Dock är jag redan förundrad över det faktum att det fattas massa bra tillbehör såsom filter etc till hjälmkamerorna.
Jag skulle vilja ha polarisationsfilter och uv-filter till gopro-kameran tex. Det finns ju de som säljer sådant, men jag tycker att det borde finnas originaltillbehör.

Jag tror inte det?
Men jag har problem när det är för ljust också. Snön blir ofta en vit massa utan någon struktur alls. Riktigt dåligt faktiskt.
När det är mulet brukar jag lägga mig 5-10 meter bakom någon och filma. Då spelar det inte så stor roll om det är mulet.

jleol sa:
Mjao, kanske det.
Dock är jag redan förundrad över det faktum att det fattas massa bra tillbehör såsom filter etc till hjälmkamerorna.
Jag skulle vilja ha polarisationsfilter och uv-filter till gopro-kameran tex. Det finns ju de som säljer sådant, men jag tycker att det borde finnas originaltillbehör.
Det finns till Contour :)

BÄHM!

Tillbaka
Topp