HJÄLP! Extrem ak-4 spricker upp..

HannesFL

Medlem
Tjenare.

förra vintern köpte jag ett par extrem ak-4 05-06 som sprack upp i kanterna så jag lämmnade in dom o fick ett par nya. Extrem ak-4 07-08. Har åkt med dom 1 gång och dom har redan börja spricka upp...
Det jag menar är att det lagret som är högst upp har som börjat gå av upp då skidorna slår i varandra.

Jag antar att det inte bara är jag här på FR som har såna skidor..

* har detta hänt för er andra?
*vad gjorde ni?

svårt och förklara..

Tacksamm för svar.

Senast ändrad:
Mina extrem Ak-4 06/07 sprack upp i nosen. Jag lämnade in dom men det gick inte att laga så det blev reklamation sen fick jag nya!

Jag vet inte varför dom sprack upp...

jag vet att de är många som har dom problemen med ak4..

de är bara att reklamera igen, extrem har feltilverkat den modellen skulle jag gissa på, så de är bara reklamera och be att få ett par villains eller supersweede istället.. dom är bättre!

vet inte om man kan göra så, men du kan ju testa

har inte haft några problem med mina ak-4 tills i år då nosen sprack upp, fast dom kunde laga dom i butiken med lite epoxy och press och nu funkar dom super

tack jeppenator. men tror duvärkligen att dom kan gå och byta mot tex villains? dom ligger lite dyrare i pris.. annars blire nog o testa slipa till kanterna som dom inte är så tvära.

HannesFL sa:
V-InDahl sa:
Mina extrem Ak-4 06/07 sprack upp i nosen. Jag lämnade in dom men det gick inte att laga så det blev reklamation sen fick jag nya!

Jag vet inte varför dom sprack upp...
har det inte spruckit upp på de nya då?
Jag fick ett par Superswede och det blir lätt märken på ovansidan när man slår ihop skidorna, men det påverkar inte åkningen!

Håller med jeppenator att du ska reklamera eller be om att få ett par nya, personalen på Extrem affärn e jätte snälla! =)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp