M_Boberg
Ny medlem
Hjälp, med lite bredare skidor
Hej!
Jag ska nu till denna sesong köpa nya twintips, för att om dom gamla e för korta. Men vet inte riktgt vilka jag vill ha..
Jag har åkt skidor i hela mitt o tävlat inom alpin skidåkning i nu 4-5 år.. min åkning upplever jag ganska,väldigt aggresiv , eller jag kan åka väldigt aggresivt om jag vill imed att jag tävlar. Jag är 168-170cm lång ungefär o väger typ mellan 72-75 kg.
Har lårmuskler så att det räcker till!:P
Funderar på typ ett par
*K2 Seth 169 -07
*Rossignols BC 171 -07
*Armada ARV 175 -07
det finns en del andra skis , men vet som sagt inte riktigt...
Jag åker mkt skidor om året (vet inte exakt hur många dagar)
men det blir en hel del iaf, kan jag säga.....
och jag åker mest puder och kanske inte så mkt pist när jag åker twintip, och park åker jag när jag tröttnat på puder åkningen. men det är spelar ingen roll egentligen för båda är lika kul att åka i.
men vill gärna ha en allt-i-ett skida typ:p men inte allt för mkt park skida iom att jag inte e den bästa i parken ( för tillfället=) )
Är gärna tacksam över ett par svar =) tack på förhand..
Jag ska nu till denna sesong köpa nya twintips, för att om dom gamla e för korta. Men vet inte riktgt vilka jag vill ha..
Jag har åkt skidor i hela mitt o tävlat inom alpin skidåkning i nu 4-5 år.. min åkning upplever jag ganska,väldigt aggresiv , eller jag kan åka väldigt aggresivt om jag vill imed att jag tävlar. Jag är 168-170cm lång ungefär o väger typ mellan 72-75 kg.
Har lårmuskler så att det räcker till!:P
Funderar på typ ett par
*K2 Seth 169 -07
*Rossignols BC 171 -07
*Armada ARV 175 -07
det finns en del andra skis , men vet som sagt inte riktigt...
Jag åker mkt skidor om året (vet inte exakt hur många dagar)
men det blir en hel del iaf, kan jag säga.....
och jag åker mest puder och kanske inte så mkt pist när jag åker twintip, och park åker jag när jag tröttnat på puder åkningen. men det är spelar ingen roll egentligen för båda är lika kul att åka i.
men vill gärna ha en allt-i-ett skida typ:p men inte allt för mkt park skida iom att jag inte e den bästa i parken ( för tillfället=) )
Är gärna tacksam över ett par svar =) tack på förhand..
Senast ändrad: