hjälp med rail

filip_michols

Ny medlem
hjälp med rail
tjaa :D när det börjar snöa så kommer jag bygga en upp rail på min bakgård. jag har ett orange långt rör som jag har hittat... men tycker ni att jag ska lägga de mitt på snön eller bygga upp det i så det röret inte nuddar snön? en grej som är positivt är att om röret ligger på snön så är det mycket lättare att switscha eller något. vad tycker ni?

det kommer säkert en edit i vinter.

Senast ändrad:
hjälp med rail
aa men de röret är runt ungifär lika stort som om du tar din tumme mot din tumme och ditt långfinger mot ditt långfinger och lite störree ;)

hjälp med rail
hur stort är röret i diameter och då cm, tum håller amerikanarna på och fånar med så det vill vi inte beblanda oss med ;)

Är det mindre än 30cm/diameter så är det lätt värt att försöka få upp det på något sätt , annars fungerar det att ha på backen. Blir lättare att snurra av om man höjer upp det då inte skidorna slår i backen när man lockar :)

hjälp med rail
aa men i år vill jag liksom träna på att raila först åt ena hållet sen åt andra ;) asså man hoppar över och byter håll så om man railar med vänster skida först och sen vill jag byta till höger ;)

röret är ungefär 5-8 meter och jag kanske ska kapa av det lite.

hjälp med rail
linder sa:
hur stort är röret i diameter och då cm, tum håller amerikanarna på och fånar med så det vill vi inte beblanda oss med ;)

Är det mindre än 30cm/diameter så är det lätt värt att försöka få upp det på något sätt , annars fungerar det att ha på backen. Blir lättare att snurra av om man höjer upp det då inte skidorna slår i backen när man lockar :)
jag kan ju bygga det ungifär 20-30 cm över marken ? :D

hjälp med rail
linder sa:

filip_michols sa:
aa men i år vill jag liksom träna på att raila först åt ena hållet sen åt andra ;) asså man hoppar över och byter håll så om man railar med vänster skida först och sen vill jag byta till höger ;)

röret är ungefär 5-8 meter och jag kanske ska kapa av det lite.
diametern...

hjälp med rail
Kapa max så röret är 6 m, de är ganska lagom för att ha hemma på gräsmattan. Sen ska du såklart bygga upp den så den är över marken = enklare att träna på switch-up då skidspetsarna inte tar i marken.

hjälp med rail
ta hela röret och lägg det bara uppe på snön(bygger upp två högar), om de inte fungerar är de nog svårt att bygg ben till den!:)

Senast ändrad:
hjälp med rail
k2vilkor95 sa:
ta hela röret och lägg det bara uppe på snön(bygger upp två högar), om de inte fungerar är de nog svårt att bygg ben till den!:)
Ett tips är att försöka skriva sammanhängande meningar i dina inlägg, annars blir det jobbigt att läsa/man läser inte.

hjälp med rail

Du kan ju se hur TC grabbarna gjorde med deras och samt jämföra deras rör med ditt så borde du förstå om du ska höja upp något och isf hur mycket

Snödjup

Tillbaka
Topp