Hjälp mig! HOPPA SWITCH .. crach

zeffe

Medlem
tjenare tjenare jag har hoppat i big air ett bra tag nu och jag tycker att det är på tiden att jag lär mej åka switch ( bakglänges ) in mot hoppet men när jag testade det i går eller nå så råkade jag komma in snett mot hoppet och missade hela landningen och landa ppå ryggen utanför landningen :/ .... Satan vad det gjorde ont ... någon som har nå bra tips på hur jag ska göra ?

Tack på förhand =)

Träna! Börja med att åka switch utan att hoppa.

jag körde switch i små hopp först, sen större och större.

Lånar tråden lite. Jag försöker & försöker & försöker hela tiden med typ sw 5 så en fråga till er FR nördar, Hur ska jag göra? Ska jag svänga i kicken så jag vrider lite? Eller bara köra rakt på och sedan snurra? Och när jag klarar det så blir det spiken för det känns som om jag inte ska komma runt annars. Så gärna tips av er. //Sebbe

Senast ändrad:
lär dig åka switch vanligt åå fort å kunna svänga i vanliga pister först!!!

crillicious sa:
Hur svårt kan det vara? En liten text lär ju knappast lära dig att göra det. ut med dig och öva för fan.
Ja för vissa kanske det är lite svårare? Nej en text kanske inte hjälper så mycket men det hjälper ju iallafall om lite tips & seriösa svar . För fan

öva på att åka baklänges i pisten så att du kan de när du ska hoppa...
när du är säker å baklänges åkningen så kan du ju prova hoppa? då kommer de gå mycket lättare!

SMagnusson sa:
Lånar tråden lite. Jag försöker & försöker & försöker hela tiden med typ sw 5 så en fråga till er FR nördar, Hur ska jag göra? Ska jag svänga i kicken så jag vrider lite? Eller bara köra rakt på och sedan snurra? Och när jag klarar det så blir det spiken för det känns som om jag inte ska komma runt annars. Så gärna tips av er. //Sebbe
Ja, du kan ju skära kicken lite. Sen gåll blicken strax bortanför den "bortre" tailen, altså höger tail om du snurrar vänster, så får du bättre rotation.

The_moose sa:
SMagnusson sa:
Ja, du kan ju skära kicken lite. Sen gåll blicken strax bortanför den "bortre" tailen, altså höger tail om du snurrar vänster, så får du bättre rotation.
Schysst! Nu ska jag träna det när man får upp någe hopp. Mvh//sebbe

The_moose sa:
SMagnusson sa:
Schysst! Nu ska jag träna det när man får upp någe hopp. Mvh//sebbe

vänd i tid, så du hinner kolla läget och åt vilket håll du är påväg. åså luta inte mot plösen i pjäxan, då kan skidorna skära fast i kicken när du ska snurra iväg. och du kan få bakåtvikt (frammåtvkt fast baklänges).

tack för mig.
detta är alexander sverin som raporterar från hälsinglands urskogar.

jag skulle säga att du skulle pröva typ med sw 180 och göra det så långsamt som möjligt och börja snurra när är du har varit i luften ett tag..

ARV sa:
jag skulle säga att du skulle pröva typ med sw 180 och göra det så långsamt som möjligt och börja snurra när är du har varit i luften ett tag..
Sw 180 är ju lät men när jag vill som snurra mer går det inte.. Har typ klarat sw 5 3 gånger o sw 3 typ 10ggr.

Tac alex.

ARV sa:
Sw 180 är ju lät men när jag vill som snurra mer går det inte.. Har typ klarat sw 5 3 gånger o sw 3 typ 10ggr.

Tac alex.

sådär va de verkligen för mej när ja börja åka switch me! fyfan va ja slog ryggen i början:D hahahahahaha
men en dag när ja prova så gick de bara! trolleri typ

Är det bara jag eller är det väldigt luddigt om killen åker skidor bräda? Torde ju spela in lite på tipsen också

Nu Kommer t<ippset.. se till att som alla andra sagt.. kör först mycke switch.. men inte bara kör o glid.. träna 'uthopp' noga och gör dem med tryck.. lite explosivt liksom gör då detta me sw 180's på platt mark.. gärna i högre fart så fokus e på topp o dubygger upp en säkerhet.. sen när du är stabill o trygg i det.. övergå till 3.or om du kan.. annars gör på små sluttningar.. menmenmen.. osså i hög fart.. preciiiis som när du hoppar framåt, ja.. ja hoppas ju förstås att det är så att du skjuter ifrån i kicken.. med bägge ben, samtidigt o synkat, följ kickens lut.. o se till o lyfta från snön innan spinsen med själva skisen drar igång.. kroppen kan ju börja hundradelen innan.. så gör som sagt ifrånskjut, börja kraftigt me benen aningen isär.. lätt böjda knän.. och hoppa liksom bara ett ifrååånskjut! och de ordentliga.. sen börja med lite mer flacka kickers.. gå sen mot brantare o sprättigare.. öka i hastighet o storlek allt eftersom.. hoppas det jälpte.. FÖR.. lär du dig detta så är antal varv i luften bara en fråga om air-time.. dvs du kan explodera ganska ejält o ryck iväg en ft spin som håller sig.. ingen fladdrig ryckig variant som sker i fyra fem lägen.. så kör på detta från o mme idag..

okej tackar så mycket för alla tips har lärt mig göra sw 180 och 360 nu :D tackar tackar men jag har inte vågat i ett medel stort hopp har bara gjort det i ett barn hop där man flyger ca: 1 meter

Tillbaka
Topp