Hjälp mig välja OP skida!
Tjena..
Jag har koll på vad som finns på marknaden bland dagens offpistskidor, men jag har riktigt svårt
att välja.
Är 17 år och ska spendera denna säsong I Jackson. Åker oftast I alperna. Väger 83kg och är
188cm. Anser mig själv vara en avancerad åkare.
Funderar på en Marker Duke bindning, det kommer att hikas.
Jag är inne på en skida runt ca 110mm och kommer somsagt användas för offpist, jag kommer
alltså kompletera denna med mer pistanpassad twintip.
Har tänkt på allt mellan EHP'arna, Nordica Blower, Scott p4 etc. Alltså mycket spritt.
När vi pratar om offpist pratar vi om puder och hur man kommer till pudret..
Svar som “Kolla skiddatabasen fö helvete" eller “sök i forumet" kommer inte hjälpa då jag
funderat, last och forskat senaste månaderna.
Så, förklaring som jag nu kom fram till:
Vill kunna åka fort i puder, svänga i skogen och en och annan BC-session. Duke är tanken och
vill alltså kunna gå på skinn.
Jag har koll på vad som finns på marknaden bland dagens offpistskidor, men jag har riktigt svårt
att välja.
Är 17 år och ska spendera denna säsong I Jackson. Åker oftast I alperna. Väger 83kg och är
188cm. Anser mig själv vara en avancerad åkare.
Funderar på en Marker Duke bindning, det kommer att hikas.
Jag är inne på en skida runt ca 110mm och kommer somsagt användas för offpist, jag kommer
alltså kompletera denna med mer pistanpassad twintip.
Har tänkt på allt mellan EHP'arna, Nordica Blower, Scott p4 etc. Alltså mycket spritt.
När vi pratar om offpist pratar vi om puder och hur man kommer till pudret..
Svar som “Kolla skiddatabasen fö helvete" eller “sök i forumet" kommer inte hjälpa då jag
funderat, last och forskat senaste månaderna.
Så, förklaring som jag nu kom fram till:
Vill kunna åka fort i puder, svänga i skogen och en och annan BC-session. Duke är tanken och
vill alltså kunna gå på skinn.
Senast ändrad: