T
TobbeTraktor
Guest
Hoppa från Västerbron
Någon som är sugen på Skanstullbron eller skurusundet till sommaren? :D
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jodå! Jag lovar ingenting, men mitt och Oskars mål är att klara dessa två innan sommaren är slut. Danviksklippan har vi tänkt ta före.TheWanderer sa:Någon som är sugen på Skanstullbron eller skurusundet till sommaren? :D
Men palla skanstullsbron.....de e ju en jävla sluss nedanför, om jag inte minns helt fel:S?TheWanderer sa:Någon som är sugen på Skanstullbron eller skurusundet till sommaren? :D
japp... nån som känner igen en klippa eller?PS. Ni kan hitta bilder och filmer på klipphoppning på min hemsida.
Nice som fan!Odlander sa:japp... nån som känner igen en klippa eller?PS. Ni kan hitta bilder och filmer på klipphoppning på min hemsida.
(ps, kolla mitt fotoalbum)
Danviksklippan är ganska exakt 30m från högsta punkt ner till vattnet. Finns en lägre avsats på 22m också. Jäkligt fina avsatser, plana och ganska stora. Dessutom precis lodrät klippa ner, mums!TheWanderer sa:Danviksklippan, hur hög är den och var finns den?
Har aldrig varit vid skanstullbron bara sett en på en dålig bild och det går nog att hoppa där :D
LättTodd sa:Någon som hänger med och hoppar nu? Tänkte dra några innan jag går och lägger mej...
Världrekordet ligger dock på 53,9 m så vi ska inte överdriva nuDäremot är hopp från högre höjder än dessa ingen omöjlighet. Det är bara oerhört svårt. Betänk att världsrekordet är på 110m och ni kanske inser att det vi pratar om, i vissa sammanhang, bara är småpotatis.
Yes, då snackar vi i bara badbrallor va?Reine sa:Världrekordet ligger dock på 53,9 m så vi ska inte överdriva nuDäremot är hopp från högre höjder än dessa ingen omöjlighet. Det är bara oerhört svårt. Betänk att världsrekordet är på 110m och ni kanske inser att det vi pratar om, i vissa sammanhang, bara är småpotatis.
men all cred till dina hopp.
Källa: http://www.whdf.com/info/index.htm under records
Världsrekordet ligger på 110m. Harry Froboess är det som hoppat.Reine sa:Världrekordet ligger dock på 53,9 m så vi ska inte överdriva nuDäremot är hopp från högre höjder än dessa ingen omöjlighet. Det är bara oerhört svårt. Betänk att världsrekordet är på 110m och ni kanske inser att det vi pratar om, i vissa sammanhang, bara är småpotatis.
men all cred till dina hopp.
Källa: http://www.whdf.com/info/index.htm under records
kan man verkligen överleva ett fall från 10 000 meter?Jarle sa:Borde ine flygvärdinnan som överlevde fritt fall från 10 000+ tillägnas rekordet?
Står med i Guiness om jag inte missminner mig. Hon arbetade som flygvärdinna när stjärtpartiet, vilket hon befann sig i, bröts av. Sedan föll hon hela den långa milen ner till vatnet. Undrans om det var hon som ringde efter hjälp, hon hade ju god tid på sig..jeppenator sa:kan man verkligen överleva ett fall från 10 000 meter?Jarle sa:Borde ine flygvärdinnan som överlevde fritt fall från 10 000+ tillägnas rekordet?
Vesna Vulovic, flygvärdinna på en DC-9a som sprängdes i luften, föll 10160m i en del av kroppen på planet. Delen landade i skogen och hon hittades i. Fördes till sjukhus och överlevde.Jarle sa:Står med i Guiness om jag inte missminner mig. Hon arbetade som flygvärdinna när stjärtpartiet, vilket hon befann sig i, bröts av. Sedan föll hon hela den långa milen ner till vatnet. Undrans om det var hon som ringde efter hjälp, hon hade ju god tid på sig..jeppenator sa:kan man verkligen överleva ett fall från 10 000 meter?Jarle sa:Borde ine flygvärdinnan som överlevde fritt fall från 10 000+ tillägnas rekordet?
Undrar du om någon landat i vattnet än?Grabbar är ngn fortfarande down?