Hur är Norefjell?

Stig_Huud

Medlem
Hur är Norefjell?
Jag har vid varje tillfälle jag kört upp till Hemsedal och då jag passerat Norefjell tänkt att jag borde testa just Norefjell. Frågan är om det är värt det. Med sina dryga 1000 fallhöjdsmeter är det ju skam att man aldrig varit där. Jag har läst lite recensioner om orten, men skulle vilja veta lite mer om Norefjell. Vad jag läst är att det verkar vara flackt på toppen, men att det ner mot dalen är bättre.

Vad påminner orten om? Är det ett stort Lindvallen?
Är off-pisten värd namnet? Är den lättillgänglig?

Även andra kommentarer tar jag emot med stort intresse från er som vet mer!

Ta hand om er!

Hur är Norefjell?
Har varit där en vinter för ett par år sedan. Helt okej ställe, helt klart värt ett besök. Norefjell fick sjukt mycke snö förra året och vad jag hörde från en norgekontakt så va det grym offpist då. När jag var där var det ganska uppåkt och jag visste inte om var den bästa offpisten fanns, men det man hittade var lätttillgängligt.

Lindvallen har ingen chans enligt mig;)

Hur är Norefjell?
Det finns mkt bra åkning där om man vet vart man ska leta. Jag bodde i Oslo under många år och åkte där med en hel del i norefjell. Det som är bra är att det bara finns ett 10tal personer som vet vart det "bra" är. Om du vill åka väldigt bra åkning så ska du skråa till höger vid den liften som heter H på pistkartan. På kartan ser du en ravinliknande grej ;) Leta där.

Hur är Norefjell?
va dar igen nu over nyar.har en stuga valdigt nara sen jag var liten men pa senare ar (da jag inte langre bor i europa langre) inte varit dar mycke sa sag fram emot att aka lite nu.tyvarr ar det ganska bart dar nu..massa konstsno da det varit for kallt for mycke akta vara plus valdigt blasigt gjorde det en del isigt har oxch var.inget hogre an stora stolen va oppet,kunde se en hel del mark hogre up och massa bortblasta drivor :/ minns nar jag var yngre o akte att det alltid fanns massa sno over julen men hort pa senare ar verkar det komma forst senare runt feb eller sa...da jag inte e kvar har utan tbx i japan :) men som sagt sa nar det finns mycke sno ar omradet nedanfor H riktigt kul att leka i..och jag har ochsa bara traffat en handfull som kanner till det sa..i overlag sa kanns hemsedal betydligt battre men ifall det kommer riktiga dumps i norefjall ar det def vart ett besok.

Hur är Norefjell?
Har varit där två gånger i mellandagarna. Helt ok åkning i pisten, lite folk just nu verkar det som. Tyvärr var inte kalfjället öppet då, men det ja kom upp på var lite flakt med blåa backar. Mitten och ner var helt ok. Har inte testat offpist. Kör du vägen mot hemsedal kan det nog va helt ok att stanna till och ta några åk. :)

Tillbaka
Topp