Hur är Badgastein nu?

Micke54

Ny medlem
Hur är Badgastein nu?
Som sagt hur är åkningen där nu? Ska dit 19/1 och är lite sugen på att höra nån på plats som kan berätta hur läget ligger:)

Hur är Badgastein nu?
kommit mkt snö på hög höjd. har du stora lungor, stighudar och andra grejer med dig finns det mkt att hitta om man knallar iväg lite från liftarna. Sportgastein har fått mest snö (som vanligt) men nära systemet e offpisten uppkörd. e du pist-race-putte e det grymt bra i vissa av pisterna. men stenhårt så det gäller att ha slipat skidorna ordentligt och inte fuskat med försäsongsträningen.

Hur är Badgastein nu?
Får hoppas på snögudarna då! åker ju inte till alperna för att smiska pist direkt :)
Attans ja som hade hoppats på att man kunde lämna hudarna hemma
men det kanske inte blir så ändå då

Senast ändrad:
Hur är Badgastein nu?
Sportgastein liftarna har varit stängda i två dagar pga. kraftig vind. Var i dag i Dorfgastein och utanför pisten skall man inte gå.. alldeles för lite snö. Sportgastein har jag ännu inte varit till så kan inte yttra mig om det. De har lovat lite snö, upp till 20cm totalt.. men området skulle behöva min 50cm.

Hur är Badgastein nu?
I dag var vi i Sportgstein och det var verkligen inte bra snö. Blandad skorpa/wind pack och jääävligt tuff snö att skida i... några bilder från sportgastein. Det krävde lite gående för att åstadkomma dessa svängar. Förväntar ni er mera så får ni hoppas på snöfall eller väääldigyt långt vandrande. I annat fall rekommenderar jag andar ställen. I morgon åker vi till Kaprun för att ta en titt.

http://photo.sylvander.net/gallery/travel/2008/Austria/large-1.html

Hur är Badgastein nu?
...och akta er för "locals" som detta sällsynta folkslag kallar sig. Det finns en hel del av nordbor som tror att de är fullständiga pro:n efter en vinter med STS.

De tror verkligen att de är kungen på stäppen. Snöbollarna fram!

Senast ändrad:
Hur är Badgastein nu?
henrit.
Du får gärna säga till om det börjar snöa, så man har koll på läget! I värsta fall får man väl ta med sig skridskorna annars då :(

Hur är Badgastein nu?
Någon som vet om du kmr någon snö, börjar bli orolig här :/ 25 / 1 vi e 5 pers buss från stocholm via malmö

Hur är Badgastein nu?
Fick precis ett mess från några i sportgastein

PUDERÅKNING i Sportgastein!
Puder till knähöjd o lite folk, dvs orörd snö:)
och snöar fortfarande Välkommen till paradiset!

Så stod det ordagrant och jag hoppas iaf att han inte ljuger :)

Senast ändrad:
Hur är Badgastein nu?
Jag hoppas så håårt att det är så. ere 18 av 53 liftar öppna så blire ju jobbigt :/ Men som sagt vi får se :P

Hur är Badgastein nu?
Jag kom därifrån i söndags och det var inte mycket offpist att hurra för. De första dagarna kunde man åka under liften på Sportgastein. dock så blåste det mycket så det var HÅRT. Såg att vissa hade vågat sig ner till höger när man kommer ut på toppen men det är jag tveksam till. Vi hittade dock några korta offpistrepor i Dorfgastein högt upp och mot Grossarl.

Hur är Badgastein nu?
frankel sa:
Jag hoppas så håårt att det är så. ere 18 av 53 liftar öppna så blire ju jobbigt :/ Men som sagt vi får se :P
Du behöver inte oroa dig, hela systemet är öppet. De har väl bara stängt ner det mesta idag pga vind och snöfall. Vilket är bra att det äntligen kommer ny färsk snö.

Tillbaka
Topp