Hur får jag säsongsjobb i Åre?

kebnekaijsa

Ny medlem
Jag och min kille har planer på att säsongsjobba i Åre nästa säsong.

Är de ngn som har tips på hur man lättast kan få sej ett jobb där uppe? Finns de särskilda sidor på internet där de lägger ut sådana annonser? typ på åre.se eller nåt? :-)
Jag vet att jag sett ngt på ams.se tidigare, men finns de andra vägar att gå?

Har ni några tips?
Hur har ni bott när ni säsongsjobbat? (om ni gjort de)

Jag är inte kräsen, utan kan tänka mej hotellstäd eller vad som helst!! :-)

Skistar sitter på många av jobben i Åre, det betyder rätt värdelös och ganska dåliga arbetstider om Ni vill kunna åka skidor på dagarna. Dock tillhandahåller de oftast något sorts boende vilket ofta brukar vara svårt att hitta. Sen finns väl det också en hel del jobb på ams.se, allt från städare till frisör. De flesta jobben för nästa säsong torde dyka upp i juni/juli, kika in då och sök sök sök, och skryt skryt skryt.

/Mvh Andreas

Tack för svar!

Har du själv varit där och jobbat? Kändes de inte som om de var värt de (med tankepå att du skrev att de var dåliga arbetstider osv...)

Varsågod!

Jag har inte jobbat i Åre men däremot i både Hemsedal och Tandådalen. Med dåliga arbetstider menade jag att de flesta av skistars jobb är dagtid, då man kanske vill vara ute och åka skidor. Men jobbar man i hyran/shopen får man bra med timmar på få dagar och får således ledigt mer dagar än t.ex. liften och skidskolan. Men i skidskolan åker man ju iofs skidor hela dagarna ändå.

Kolla med Skistar, slå en signal. Dom tar in nya varje år eftersom många bara jobbar 1-2 säsonger.

Liftvakt kanske, det verkar väldigt slappt ialafall. Mest sola och hålla koll :P

kolla marknadsfakta. ganska sköna tider typ 16-21. tro inte att ni ska palla åka skidor om ni har ett natt jobb bara, bättre att va liftvakt nästan

Städa på fjällbyn är ok eftermiddagsjobb. Skistar är ju ett bra sätt. Annars våga vara på, ring till företag och ställen och visa intresee. Det är många som söker jobb men det är också många slöa jäklar som tror att man bara får ett jobb för att man åker skidor och vill softa. Va på och visa att ni vill jobba (även om ni nu inte kanske vill det).

Det finns många bra säsongsjobb i Åre, gäller bara att verkligen vilja ha dom.
Boeende är det svåraste, börja kolla på det så fort som möjligt.
Finns tyvärr rätt mycket sunkiga säsongsboeende man kan hamna i om man har otur

MVH Einar TV-Åre

Jag jobbade i åre 01 - 02. Tog mig an Konsum Åre. Kalasbra! Ibland dagtid o ibland kvällstid. Ofta halvdagar vilket gjorde att man kunde åka halvadagen.

Den veckan som skistar har intervjuver, någongång i oktober, så är de flesta affärsägare i byn då även de försöker recrutera under denna period. Så åk up dit under hösten o fråga runt.

(Räkna dock inte med att få jobb om du itne har bostad, sjuk brist)

Tillbaka
Topp