Hur går handel via freeride till?

lukkass

Ny medlem
Skulle bara vilja veta om det är säkert att handla vi freeride köp och sälj? någon som blivit lurad? om det är som på tradera , att de pengar man sätter in hållss kvar tills jag fått varan?

exakt. skicka mot postförskott så är det ju inga problem.

Som Niklas säger, betalningen sköter du själv med säljaren. Är det aktiva medlemmar som är öppna med vem dom är brukar jag bara dunka över pengarna till kontot, annars kan man använda payson eller liknande tjänster ifall man känner sig lite osäker.

Freeride har vad jag vet klarat sig väldigt bra från bedragare, jag vet ingen som blivit blåst.

Lee-nus sa:
Micke_Bergfors sa:
det är väl bara för företagskunder om man skickar med posten? bussgods har, men hur kostnadseffektivt är det...?
Kostar 50 kr för efterkrav med bussgods. Lätt värt det om man ändå köper/säljer ett par bindningar för xk kr och inte är helt säker på säljaren/köparen?

Jag har skickat med postförskott flera gånger och det har funkat bra alla gånger, så det är inte bara för företag. Men du måste ha ett Autogiro nr :)

en kompis har snackat om tradesafe!

jag har inte testat dem personligen men det verkar faktiskt ganska sunt, men visst funkar postförskott också. Berätta gärna hur det gick om ni testar www.tradesafe.se

Jarle sa:
Lee-nus sa:
Micke_Bergfors sa:
det är väl bara för företagskunder om man skickar med posten? bussgods har, men hur kostnadseffektivt är det...?
Kostar 50 kr för efterkrav med bussgods. Lätt värt det om man ändå köper/säljer ett par bindningar för xk kr och inte är helt säker på säljaren/köparen?
ja, det är sant, säljer man tyngre grejer är det en bra grej. jag hade av nån anledning goggles på huvet, eftersom det var det senaste jag blev ombedd att skicka med bussgods. skulle kostar 150 spänn med efterkrav eller nåt, så det blev posten... :)

Schulle sa:
Jag har skickat med postförskott flera gånger och det har funkat bra alla gånger, så det är inte bara för företag. Men du måste ha ett Autogiro nr :)
Japp, har också skickat med postens postförskott...

Fick en jacka till mig skickad via postförskott för ett tag sen. Dyrt som fan..

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp