Husbil till aplerna!

Leder

Medlem
Husbil till aplerna!
När man som student tvingas att plugga under vintern istället för att befinna sig i alperna förstår väll alla att man är mycket nära snöbrist döden. Men liksom med konstgjord andning kan man hålla sig vid liv i form av en månads skidtur till alperna. För att slippa allt pill med boende mm och naturligt vis komma billigt undan, håller jag på att fixa fram en husbil och några res kamrater. Är det någon där ute som har liknande planer eller sugna på att delta i mitt äventyr så hör av er!

Husbil till aplerna!
Jag har själv åkt skidor runtom i alperna med husbil 1996. Några tips på vägen. I Österrike är dom allergiska mot husbilar på de flesta ställen. Vi var i St Anton, Sölden och Saalbach. Där fick man inte ens parkera vid liften. Stora bommar med höjd så endast personbilar kommer under. Inga parkeringar som tillåter att man står över natten. Gör ni detta har ni antagligen hjullås på bilen när ni vaknar. (såg en del som hade) Så kolla in campingar som nödlösningar dit ni planerar att åka om ni skall till Österrike. Men det är lite trist för dom ligger sällan vid orten utan en bit ifrån, förutom i Sölden. Bättre var det i Italien Corvara, Arabba och Cortina mycket lättare och inget drev som jagade dig för du kom i husbil. Visserligen bodde vi en del på campingar i Italien för det var ganska billigt. Sen är det skönt att ha tillgång till duschar ström mm. Tänk också på om ni har gasolvärme (vilket inte vi gjorde) dom har annan standard på anslutningar i flaskorna så man för köpa en sådan och byta för att använda deras gasolflaskor.

Övriga länder har jag inga husbilserfarenheter från.

Lycka till och ha en bra Skidvinter.

Anders

Husbil till aplerna!
Jag och två polare kommer sticka ner i januari- februari beroende på hur mycket pengar vi hunnit få ihop. Vi kommer visserligen försöka vara borta till slutet av säsongen och avsluta med lite sol i Barcelona och Franska kusten i maj-juni. Vi vet inte än vart vi kommer åka i alperna men det bestämmer vi i januari när snön har fallit. Vi har ingen husbil än men det verkar lösa sig om man inte är för kräsen.
Ha de gott
/Chubby

Husbil till aplerna!
Hej!
Låter som en Mycket bra idé! Hur många platser finns det över i husbilen? När åker du? Jag ska till asien nästa år några månader o resa runt, men är riktigt sugen på att hinna med skidåkning före dess. Bör därför även jag komma undan rätt billigt. Var hade du tänkt åka? Hur ser kalkylen ut?

Hör av dig!
Pär

Husbil till aplerna!
Om jag käner dig rätt ledde så lär det inte finnas någon "plan" fråns dagen innan du åker :-)

och du sluta och porr-surfa och plugga lite i stället.......

Husbil till aplerna!
Henke.. sluta jobba och börja åk lagg istället!!!!!

Man blir inte lyckig av att jobba =)

p.s Räknas Bil + Hilleberg som husbil?!?! d.s

Husbil till aplerna!
Jag och en polare ska spendera en månad i alperna denna säsong, chamonix eller nåt åt det hållet. Om det är seriösa planer så är vi definitivt intresserade...

Husbil till aplerna!
......om man jobbar KAN man åka lagg.....v2 Val thorens, v5 Åre, v8 Avoriaz, v12 Tänndalen och så avslutas säsongen med en tur i Sarek (typ, inte planerad än) v16 ...... hur mycket ska du åka ????? , vist fan du pluggar ju :-)

eee fan nu ska jag inte tracka dig mer , du får komma ner på inflyttningsfest istället så kan vi kolla på free radicals och ta ett par (typ 15) bira och planera in yttligare någon vecka ....

Ha det / Henk-e

Husbil till aplerna!
Husbil? Låter spännande. Jag skall till alperna efter jul och skulle gärna ha lite resesällskap, speciellt om priset kan bli förmånligt. Kommer inte va nere över säsongen utan planerar åka hem under vecka 2. Främst vill jag åka till Italen, Gressonay eller Alagna, ine för det helt värdelösa utelivet som finns där utan för den underbara offpisten. Tack på förhand Maxi

Husbil till aplerna!
hej!

När och vars ska ni åka? Om det finns nån plats kvar så är jag intresserad! Måste bort från dom s*tans labbrapporterna.....

Hoppas ni får skoj annars!

/linn

Tillbaka
Topp