ide för parker..

ide för parker..
jag tänkte att man borde sätta som en slags fortkörningskamera på/framför/bakom något/några stort hopp i dom största parkerna.. men istället för att kamerorna kollar hur fort man åkte så tar dom en bild i luften som man sedan nere i backen kan kolla på och köpa för ett visst antal kr. skidanläggningen kommer ju ändå att tjäna på det, lr?

kommentera!

ide för parker..
Fartmätare dels innan hoppen och dels i backen hade varit kalas!
Tror ni inte det hade blivit säkrare då också? Är ju lättare att bedöma farten då och sen kan det stå typ en rekommenderad hastighet för hoppet slipper man overshoota eller plattlanda=)
Denna idé har potential!

ide för parker..
haha hightech skidanläggningen de skulle bli..

man skulle ju haft fartmätare på staven som i sällskapsresan!
och sen en rekomenderad MAX och MINIMI fart in i hoppen så man slipper overshoota.. de vore nått

ide för parker..
SVENKE sa:
dann-e sa:
hur fan ska man veta hur fort man åker då?
skulle gissa på att det ska sitta en mätare vid kicken så man ser sin fart.
öh men anyhow liksom, hur ska man veta vilken fast man behöver? det är ju olika varje dag så ngn måste ju ändå prova och dö? sen sprida det till hela parken? skulle vara trevligt om de hade funkat men ja tror inte på det här,

ide för parker..
fast det är ju lite dethär med farten som är spänningsmomentet i skidåkning. Roligt att åk in i hoppet utan att riktigt vet aommna kommer slå ihjäl sej eller inte. men jag får väl helt enkelt låta bli att kolla på fartmätaren isåfall, men riktigt bra ideer.

ide för parker..
JAG, har en bättre ideé. man borde ha en tv upp vid "start" (där man tar fart till hoppen) där man visar landningarna på hoppen, så man ser säkert att ingen har T.ex ramlat eller att något ligger i landningen... säkerheten först !

ide för parker..
v-larsson sa:
fast det är ju lite dethär med farten som är spänningsmomentet i skidåkning. Roligt att åk in i hoppet utan att riktigt vet aommna kommer slå ihjäl sej eller inte. men jag får väl helt enkelt låta bli att kolla på fartmätaren isåfall, men riktigt bra ideer.
aa det är det bästa!!!!!!!!!!!!!!!

ide för parker..
Roligt att ni nämner denna idé, som faktiskt funnits med redan sen -00 i Björkliden ungefär.
De har ett kontrakt med ett norskt bolag som jobbar med detta. Systemet planeras sättas igång tidigast 2010 och då inte enbart på hopp utan lite överallt i backen så familjer kan köpa loss "semesterbilder" på sig själv.

Även Åre har skrivit kontrakt med denna norska firma, men här går det lite segare fram då staben inte direkt tror på idén och har kommit i någon slags ekonomisk kris med utvecklingsföretaget. Tror dom begärde mer pengar än det var sagt eller nått...

Hur som helst, det kommer... och kan nog bli rätt tufft när det väl rullar!

ide för parker..
JAAA! fan vilken bra ide!! man skulle ju kunna sätta upp en vanlig fartkamera i parken så om man åker för fort så får man böter hem skickade!

och sen så skulle man även kunna ha en kamera som känner av om man missar liften så får man en sjukt ful posebild när man försöker fånga lifen.!

och en till ideee! : man skulle kunna ha ordnigsvakter i ingången i parken så att det inte kommer in små danska barn som rullar snögubbar i landningen!

ide för parker..
Alric sa:
JAAA! fan vilken bra ide!! man skulle ju kunna sätta upp en vanlig fartkamera i parken så om man åker för fort så får man böter hem skickade!

och sen så skulle man även kunna ha en kamera som känner av om man missar liften så får man en sjukt ful posebild när man försöker fånga lifen.!

och en till ideee! : man skulle kunna ha ordnigsvakter i ingången i parken så att det inte kommer in små danska barn som rullar snögubbar i landningen!
vadå så dom ska stoppa alla danskar vid ingången? haha, det hade ju vart något..

ide för parker..
jeppenator sa:

och sen en rekomenderad MAX och MINIMI fart in i hoppen så man slipper overshoota.. de vore nått
haha, då skulle man ju hålla koll på de samtidigt som man ska kolla bakåt när man kör sw å hålla koll på annat^^

ide för parker..
jeppenator sa:

det är väll termometer du har i staven då ?

ide för parker..
Pizzaaugust sa:
SVENKE sa:
dann-e sa:
hur fan ska man veta hur fort man åker då?
öh men anyhow liksom, hur ska man veta vilken fast man behöver? det är ju olika varje dag så ngn måste ju ändå prova och dö? sen sprida det till hela parken? skulle vara trevligt om de hade funkat men ja tror inte på det här,
Du tänker rätt, fast samtidigt fel.
Du behöver samma fart varje dag för att ta dig över kicken (så länge inte hoppet pistas om) det som sklijer är precis som du säger, VARS man ska starta för att få tillräckligt med fart för att landa på sweet spot.

och att nån måste testa varje dag och hoppa ihjäl sig och dör, så har det vart varje dag hittills, jag skulle tycka det var skitbra att vet om jag kommer att landa för kort Innan jag är i luften...
(visst kommer folk att säga Erfarenhet och yada yada yada, jag är i första hand inte intressead av det för egen del inte hoppa för kort)
men det vore jävligt kul...

ide för parker..
mangus sa:
Pizzaaugust sa:
SVENKE sa:
Du tänker rätt, fast samtidigt fel.
Du behöver samma fart varje dag för att ta dig över kicken (så länge inte hoppet pistas om) det som sklijer är precis som du säger, VARS man ska starta för att få tillräckligt med fart för att landa på sweet spot.

och att nån måste testa varje dag och hoppa ihjäl sig och dör, så har det vart varje dag hittills, jag skulle tycka det var skitbra att vet om jag kommer att landa för kort Innan jag är i luften...
(visst kommer folk att säga Erfarenhet och yada yada yada, jag är i första hand inte intressead av det för egen del inte hoppa för kort)
men det vore jävligt kul...
äh de där håller inte. De är ju massa andra faktorer som spelar in, inte bara hastigheten. Vilket trick du gör, hur mkt du väger, vinden, storleken på kläderna, hur mkt du skjuter ifrån etc.

peace

Tillbaka
Topp