Intuition Pro Tour - hur påverkar den flexet?

Christozzz

Aktiv medlem
Behöver byta ut mina innerskor/liners för mina Salomon Shift Pro 130 och känner att Intuition skulle vara ett bra alternativ - folk verkar väldigt nöjda generellt. Jag har via deras egen hemsida kommit fram till att "Dreamliner" nog skulle vara en passande modell, dock finns då inte min storlek - däremot finns "Pro Tour" så funderar på om den skulle funka lika bra. Det som får mig lite tveksam är att den har ett flex som beskrivs som soft-flex till skillnad från Dreamliners som har medium flex. Är detta något som man bör har i beaktande? Ska sägas också att jag inte är en åkare som eftersträvar maxad styvheten.

Senast ändrad:
Flagg för att jag inte har erfarenhet av Intuition, men, har svårt att se hur en innersko skulle kunna ha någon märkbar inverkan på flex?

Låter rimligt, det får bli den. Någon som vet om den går att köpa någonstans mer lokalt för tillfället?

Pro tour är väldigt mjuk i och med det fina gåläget. Således skulle jag vilja påstå att den modellen inte har någon inverkan på flex. Däremot finns det abolut varianter som kan öka flexet. Pro wrap skulle vara ett sådant exempel, eller t.ex. valfri variant på zipfit. Detta sker då det finns "struktur" i innerskorna.

Det låter ju strålande, då ska jag jaga runt ett varv till på nätet om den finns att beställa från någonstans som inte är andra sidan atlanten…

Lite OT, apropå hårdare flex med ny liner så märkte jag inte att gåläget var i första åken när jag bytt till zipfit..

Tillbaka
Topp