Iphone 7

johan

Administrator
Iphone 7
Igår släpptes nyheterna kring Iphone 7. Vad tror ni om den?
Kameran verkar ha fått sig en uppgradering med dubbla linser för plus modellen.
Hörlursuttaget är borttaget, hur ska man nu kunna laddar och lyssna på musik samtidigt?
Varför satsar man inte mera på batteritiden?

kyvi

Medlem
Iphone 7
Kommer finnas en adapter/docka som man får(även köpa) applicera om man vill både ladda och lyssna på musik samtidigt. Rätt osmidigt.

När de släppte IPhone 6 fick de kritik för att den var "för tunn", eller många tyckte iaf att den kunnat varit lite tjockare så ett större batteri skulle kunnat få plats. Apple menar att det vore att ta ett steg tillbaka i utvecklingen, de har alltså inte lust att göra mobilen fetare för att få en bättre batteritid.

Senast ändrad:

jeppenator

Aktiv medlem
Iphone 7
i min mening är det ju idiotiskt att man ska köpa till apples egna "battericase" för att förlänga batteritiden, istället för att bara göra ett större batteri från början.

Jag tycker Apple har tappat det, istället för att sätta användar-vänligheten i fokus så krigar man mot samsung och andra företag om saker där de redan är sjukt små marginaler och svårt att vara bäst.

johan

Administrator
Iphone 7

@kyvi de säger att det ska vara bättre färgåtergivning än iphone 6.

Något som är positivt är ju att den ska tåla vatten bättre. Hade en gammal sonyericsson som pajade i jackfickan när jag åkte skidor, hade ju varit fint om man inte behövde vara så rädd för fukt.

havreboll

Aktiv medlem
Iphone 7
Testade tjejens iPhone se igår som hon fått genom jobbet. Skärmen är ju för fasiken så lågupplöst att man inte kan läsa freerides forum. 720 på 4 tum och 1080 över det är för sjutton minimum. Sen finns det säkert andra fördelar med iPhone, många recensenter verkar gilla kameran osv men för mig är det gamla funktioner i en ny högre prislapp.

linder

Aktiv medlem
Iphone 7
kyvi sa:
Sjukt skumt att de inte gjort displayen bättre än vad den är
Bättre upplösning = Sämre batteritid.

Jag tänker som såhär ... Om jag tycker att 1080p funkar på min 100" projektor så funkar det minst lika bra till min 5.5" mobil.

Men det är min åsikt oavsett märke. Jag tycker iPhone/Apple är överprisad hipster skit.

Jag har en OnePlus 3 som kostar 3700kr som jämförs med iPhone 6s som kostar 7200kr, vart är logiken i det? :/

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp