Jibb, Jibbers osv..

JakobJ

Aktiv medlem
Jibb, Jibbers osv..
Hur många här vet vad jibb är? Troligen skulle alla skriva "ja jag vet, det är när man åker twintips" å de är helt fel, jibb är från början att man stog direkt på marken med snowboard och gjorde tricks sen gick de över till cityrails å nu tror alla skidåkare helt plötsligt att dom är så kallade jibbers :S Börjar bli jävligt trött på detta men fattar iofs att man inte kan få stopp på det men ni som läser snälla sluta kalla er jibbers om ni är parkåkare.

Jag vet att jib igentligen är kran typ men inom snowboard/skidvärlden var det iaf först när man stog direkt på marken å gjorde tricks.

Ville bara upplysa er om detta och hoppas att ni tar åt er och inte skriver att jag är en idiot eller liknande.

Jibb, Jibbers osv..
de har blivit ett allmänt utryck för freestyleskidåkning!!! så du kan inte förändra världen igenom detta dock så ganska onödiga inlägg!

Jibb, Jibbers osv..
min åsikt:
man jibbar - man leker typ på små kullar och gör t.ex butters (inte man hoppar i stora hopp och voltar/snurrar)
sporten ska inte döpas till jibbing iaf en sak som är säker om jag får säga...

Senast ändrad:
Jibb, Jibbers osv..
men hur många gånger har det här inte tagits upp men nu är det så att de kommer inte ändra för nu har beskrivningen för park åkare blivit jibbare och det ordet används i massmedia ocskå så ja tror inte du kommer få som du vill
och varför skulle hela skidvärlden förändras bara för att du vill och det är väl idiotiskt att tro att alla skulle sluta kalla det jibbing för den här tråden så nu tycker jag du ska sluta hålla på o tjata om de här hela tiden de kommer alltid heta jibbing

Jibb, Jibbers osv..
Petten sa:
men hur många gånger har det här inte tagits upp men nu är det så att de kommer inte ändra för nu har beskrivningen för park åkare blivit jibbare och det ordet används i massmedia ocskå så ja tror inte du kommer få som du vill
och varför skulle hela skidvärlden förändras bara för att du vill och det är väl idiotiskt att tro att alla skulle sluta kalla det jibbing för den här tråden så nu tycker jag du ska sluta hålla på o tjata om de här hela tiden de kommer alltid heta jibbing
jag fattar att de inte kan ändras eftersom att alla missbrukar ordet så mycke redan å de visste jag men ville bara upplysa er en gång för alla för de kanske låter fjantigt men jag börjar bli satans trött på de här, alla "jibbers" tar över allting och vissa av dom ogillar snowboardåkare men fattar inte hur mycket dom har fått av oss, parks, smarta iden att raila ut för en trappa osv.. säg tack förhelvete!

Jibb, Jibbers osv..
vad ska vi kalla det då? skidtricksande? låter inte så jäkla nice.
låt folk kalla det vad de vill, bara dom man pratar med fattar så är det väll inget problem?

Jibb, Jibbers osv..
ett ord kan få nya meningar och varför ska du bli trött på det. kan det inte vara så att parker o rails hade kommit att komma utan snowboard åkare kanske bara lite senare än va det kom och handrails hade ju också börjat köras varför ska så många snowboard åkare trycka ner skidåkare och tro att allt ska formas efter dem bara för att park åkning kom tidigare inom snowboard åkningen

Jibb, Jibbers osv..
Håller med Petten och alla andra... Ord kan ju utvecklas. Bara för att det en gång i tiden har handlat om nått helt annat. Ovanligare saker har ju hänt... "Jibb" har idag fått en förknippning med hoppade skidåkare och kanske tom. brädåkare (dock inte i lika stor utsträckning) och handlar just om det här med parkåkning och liknande. Så sluta för fan inte kalla er jibbers!

//Stolt JIBBER

Senast ändrad:
Jibb, Jibbers osv..
Jag vet att jib frånbörjan kommer från snowboard men ja säger jibba endå,
lixom vem pallar säga typ; ska vi ut o freestyleskidåka? dessutom kan man ju missuppfatta det o tro att man ska köra såndär OS Freestyle när dom gör 4 volter o 3 snurrar i samma hopp..

Jibb, Jibbers osv..
Newschoolåkare? Dom som åker och gör oldschool trick då? Oldschoolåkare? Låter inte så himla nice, jibbing har ju blivit ett ord som används för att beskriva t.ex hoppande, railande osv. När nån säger jibbing så är de sista jag tänker på snowboard!

.Peace

Senast ändrad:
Jibb, Jibbers osv..
ja e en jibber.ja e en jibber.ja e en jibber.ja e en jibber.ja e en jibber.ja e en jibber.ja e en jibber.ja e en jibber.ja e en jibber.ja e en jibber.ja e en jibber.ja e en jibber.

Tillbaka
Topp