Freeride_extrem
Ny medlem
Jibber nära döden (VIDEO)
fyfan vad läskigt! Man får se upp! Kan sånadär finnas i en pist?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
gammal tråd också...joakim_odling sa:så jävla gammal :S
Låter som Touching The Void? , sjukt galen film ..Stjidran sa:måste tillägga att om ni någon gång sett på discovery så har ni kanske sett ett avsnitt av ''Jag Borde Varit Död'' då en bergsklättrare å hans kompis ska klättra upp för Kilimanjaro tror jag det va, så hänger dom på en flak isvägg och så måste han där uppe kapa av linan för att överleva, så hans komis ramlas sådär en ca 10-15 m NER I en såndär spricka, som är ca 30 m djup tror jag dom sa, men han bryter snöbron uppe sen så faller han ytterligare ca 10 sen skrapar han med ishackan så han stannar på en avsats (väldigt liten) och är där, tror han sov där en natt, sen bestämmer han sig för att han måste ta sig ut, så han ser att han kan inte klättra upp, så han klättrar ner. Och går nere i glaciären tills han ser en vägg, så han börjar gå mot den (han har brutit benet men spjälet det med något) så hör han ett ljud så börjar ''golvet'' rasa efter han så han börjar springa och klarar sig precis. Då klättrar han upp och börjar gå, orkar inte skriva om den andra hur han tog sig hem men båda klarade sig.
Creds till dom.. gode svårt detdära
Angående filmen, läskit, såg men om sprickan va smal eller om den blev större så hande han nog varit död. om den blev mindre hade han kanske klarat fallet, men vad vet jag, har alldrig åkt i en sån offpist
Creds till skiierns också!