Jibbskola för oldschoolersveteraner

Vallan

Ny medlem
som 30+ gubbe med några 1000 skiddagar skulle jag vilja lära mig de nya trixen, å skulle gärna hitta ett ställe som tränar veteraner i typ cork7 och railsåkning. Känner att jag är patetiskt för gammal att gå i ungdomsverksamheten, men vill ändå utveckla min skidåkning med lite nya parktrix. Någon som har några bra tips? helst i stockholmsregionen, men även under typ en långhelgsresa skulle sitta fint eller en vecka någonstans där barnen även barnen kan gå i skidskola under tiden. Nu är åkningen 06/07 visseligen slut, men snart är vintern 07/08 här med mer härlig vit snö.

Det finns en proffsig kille i Åre (Jag återkommer med namnet) som tydligen tar på sig privatlektioner.
Annars så har ju Åre skidskola "jibb" kurser, och de gör åxå privatlekt.

Där är det fortf säsong... /Erics pappa

Kontakta liftskolebokningen på orten där du ska åka. De flesta bör kunna erbjuda det du är ute efter. Vi gör det, du är välkommen till Lindvallen.

Eftersom det är något klent med turmöjligheter och orört puder i Sälen tog jag mig en privatlektion i parken på sportlovet (så resten av familjen slapp höra tjatet om Andermatt och Riksgränsen). Två timmar i bitande kyla med hopp och boxar. Läraren var, i det här fallet, inte någon purung slyngel, även om han var betydligt yngre än jag.

Sålunda, ta kontakt med skidskolebokningen; de fixar det!

Kolla även in vattenhopp.se. Sommarträning på vattenhopp. Är en bra idé att börja med det om du vill känna på det nya tricken ut i vatten innan en stenhård park.

jet sa:
Kontakta liftskolebokningen på orten där du ska åka. De flesta bör kunna erbjuda det du är ute efter. Vi gör det, du är välkommen till Lindvallen.
Jag dyker upp i Lindvallen vecka 10. Ska boka något kul jibbskola.

Ses då
/Vallan

jet sa:
har bokat en privatledd jibblektion i lindvallen nu i vinter och då sa dom i receptionen att det skulle bli svårt att skaffa fram en som var tillräckligt bra? men vafan man kan ju inte lita på receptionister, dom flesta åker ju inte ens skidor?

Har just kommit hem från en vecka i sälen, bokade 2 st 2 timmarslektioner med en grymt bra lärare i Tandodalen. Nu sitter railsen(boxarna) och jag kan göra lite new shoolsnurrar & grabs och switshade hopp & landningar sitter som en smäck. Det var verkligen super. Vi körde lite wall rides också... men behöver nog några åk till innan det sitter som sig bör. Jag vet i alla fall hur jag borde göra nu.
Jag körde stenhårt 2 timmar i parken alla dagar (för att träna på läxan och hitta landningen ordtligt i hoppen), resten av tiden med barnen i trollskogen och rullbanden.

Ska bli ricktigt skönt att komma lätt haltandes till kontoret och låta blåmärkena blekna.

Ses i parken
Vallan

PS! nu måste jag köpa nya lagg för mina gamla har jag railat slut :-)

Senast ändrad:
grymt kul att höra lite oldboys som tar sig an jibbingen! ni visar att man kan lära gamla hundar att sitta ;)

Vi är ett gäng oldboys som brukar hänga i Skalet eller klövsjö. Vi har åkt i parken och frågat många av kidsen om tips. De tycker det är skitkul att få lära oss saker. Efter några åk så kommer de fram efter nåt hopp eller trick vi gjort och tipsar lite. Skitkul tycker vi också, och framförallt supertrevliga ungdomar!!!!

Senast ändrad:
Kul, kan bara hålla med att kidsen verkligen är trevliga och hjälpsamma :-)

Längtar till parken igen, för nu har blåmärkena nästan försvunnit.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp