K2 Silencer

orsha

Ny medlem
K2 Silencer
Tjenare jag är en kille på 19 år och ska köpa nya skidor, jag ska till Björnriket, Vemdalen över Jul och sen i februari åka till Österrike:)
Så har jag åkt snowblades mycket innan.
Men nu så har jag bestämt mig för skidor igen och eftersom jag är ung och leker mycket i backarna och off-pist. Så vill jag ha twintips.
Jag föll direkt för K2 Silencer när jag såg dem och gillar deras design...
Jag är 183 och väger 87kg. Undrar vilken längd jag ska ha och om detta är en bra skida att åka offpist med och allmänt en bra skida?

Tack på förhand!

K2 Silencer
Själv åker jag på k2 silencer och väger 60kg. Är nybörjare i parken men ganska erfaren skidåkare.

Tycker själv den är ganska skön men ganska tung och dålig kvallitet, inte värda priset engligt mig, så bra är dom inte.
Så om du ska köra offpist är det nog lite väl smal midja. Kolla Völkl modeller, dom har några twintips med bredare midja. dock lite dyrare.

K2 Silencer
Om är inne på K2 så kör på FUJATIVE i stället. SILENCER är aldeles för mjuk för dig då du väger 87 kg.
Dessutom är FUJATIVE bättre offpist i med 5 mm bredare midja och desutom bättre i pist för att den är hårdare än SILENCER.
Kolla Völkl Wall modell också, rikgit fin.
Lycka till!

K2 Silencer
Du kan utan problem hitta billigare än det där här på freeride, och de bindningarna kommer du def. pajja inom några veckor! Så försök att undvika Markers 11 och 12-bindningar.

K2 Silencer
Jickan sa:
Om är inne på K2 så kör på FUJATIVE i stället. SILENCER är aldeles för mjuk för dig då du väger 87 kg.
Dessutom är FUJATIVE bättre offpist i med 5 mm bredare midja och desutom bättre i pist för att den är hårdare än SILENCER.
Kolla Völkl Wall modell också, rikgit fin.
Lycka till!
om han ska ha k2 så är det väll PE som gäller när det handlar om allround egenskaper? Dessutom så är fujatve mjukare än silencer.

K2 Silencer
orsha sa:
Lite skilda åsikter här...:P
Vad ska jag ha för skida? Eftersom jag är lite tyngre?
De flesta skidor kommer funka, men de kommer uppföra sig olika.
Marker M.11 bindningen kommer dock vara för klen för dig. Den bindningen ska inte sitta på sådana här skidor.

Nu gör jag kanske några ledsna, men silencer är enligt min åsikt en riktig skitskida. Funkar fint till ungdomar som inte är fullvuxna, men bindningen är för klen för vuxna och skidan är en budgetskida med prestanda därefter.

I övrigt tror jag en 80-90mm twintip i ungefär 180cm kan vara schysst. Kolla in skiddatabasen här på freeride, läs lite recensioner och sök i forumet så kommer du hittar massvis med info.

K2 Silencer
Nojlas sa:
orsha sa:
Lite skilda åsikter här...:P
Vad ska jag ha för skida? Eftersom jag är lite tyngre?
De flesta skidor kommer funka, men de kommer uppföra sig olika.
Marker M.11 bindningen kommer dock vara för klen för dig. Den bindningen ska inte sitta på sådana här skidor.

Nu gör jag kanske några ledsna, men silencer är enligt min åsikt en riktig skitskida. Funkar fint till ungdomar som inte är fullvuxna, men bindningen är för klen för vuxna och skidan är en budgetskida med prestanda därefter.

I övrigt tror jag en 80-90mm twintip i ungefär 180cm kan vara schysst. Kolla in skiddatabasen här på freeride, läs lite recensioner och sök i forumet så kommer du hittar massvis med info.
Vad säger du om K2 FUJATIVE då?
Är det en skida mer för mig?
Rossignol Scratch 120 08-09 Är det en bra bindning?

Senast ändrad:
K2 Silencer
Völkl ledge skulle funka tror jag, dock vet jag inte riktigt hur mjuk/hård den är. Men annars Völkl Bridge, mer allround och tror det är bredare midja.

K2 Silencer
orsha sa:
Kollade lite på Völkl Ledge idag, lite kommentarer om dessa skidor?
Kollade på dom med, dock om du är nybörjare och vill ha en bra parkskida bör du inrikta dig på förra årets modell för att spara pengar och lägga den där 50% rean på ett par andra bindningar än Marker 11.0, för dom är usla,

K2 Silencer
K2 silencer= bästa skidan EVER. Den e as bra i park. As bra överallt! lugnt bästa skidan tkr jag. Men enda problemet är bindningarna..... Köp K2 silencer 09 för att silencer 10 är exakt lika dan bara utsidan som skiljer.. K2 silencer 09 e fett snygg! hel röd det e rätt ballt :D och den har 50%rabatt på stadium mitt tips. KÖP DEN.. Och mittmontera den fär då e den bäst

Senast ändrad:
K2 Silencer
Jag köpte K2 silencer med marker griffon bindning på intersport för 2300kr! Visserligen är det föra årets modell men men. Jag skulle aldrig köpt K2 silencer för fullt pris! Så om du ska köpa dem så köp dem på REA annars är det inte värt!!!

Tillbaka
Topp