Kameran i backen = risk?

Carljoha

Ny medlem
Kameran i backen = risk?
En simpel fråga från en simpel "fotograf" med stort intresse.
När man vill fota i backen så tar man alltid risken att ramla och slå sönder sin kamera och det jag undrar är om ni har några råd som man kan använda sig utav för att skydda sin kamera i backen på bästa billigaste tänkbara sätt? Eller får man helt enkelt acceptera läget och skylla sig själv om man klantar till det?
Cheers // Calle

Kameran i backen = risk?
Vad är det för kamera vi pratar om?

Jag köpte tex en kompaktkamera och den har jag landat på flertalet gånger, endast behövt införskaffa 2 skruvar som lossnade :P

Kameran i backen = risk?
Kompaktkamera är inga problem att ha med i backen :D, men kameran jag vill ha med ut är en systemkamera + objkt. och det känns lite osäkert =/

Kameran i backen = risk?
Nja, jag har en själv av äldre modell.. kommer inte ihåg va den kostade men inte mkt mer än en vanlig Dakine säck.
Helt klart ett bra köp.

Kameran i backen = risk?
Stoken sa:
Kompaktkamera är inga problem att ha med i backen :D, men kameran jag vill ha med ut är en systemkamera + objkt. och det känns lite osäkert =/
Du ska väl inte fota dig själv, så kör lite lugnare bara!

Har haft med min Pentax K100D (skitsystemare) ut i backen någongång och visst, man blir ju lite mer varsam i åkningen men vurpar man så är det mest en själv som får ont :D

edit: såg att ni hade med dakine väskor, scandinavianphoto har dakine och mycket annat... Inte så blodigt dyrt! http://www.scandinavianphoto.se/product/list.aspx?sid=7181730

Senast ändrad:
Kameran i backen = risk?
Jag tar med kameran nästan varje gång jag är i backen, skulle gissa på att kameran vart med i backen runt 40 gånger. Har en system kamera (d40). Visst jag shreddar ju inte då. Men kameror är mer hållbara än vad man tror. Min har vart blöt någon gång, Jag hade den i en ryggsäck när jag var full och skulle cykla och ramlade och landade på den. Och de är inga fel alls på den. Så att ha den med i backen gör inget om du åker som folk. Liksom hur ofta ramlar du om du åker rakt fram ?!

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp