Kanada vinter 2010/11

Robboy

Ny medlem
Kanada vinter 2010/11
Hej jag vet att jag är tidigt ute men det är väll lika bra det för förra vintern hamnade jag i fel land bor just nu i Australien och kommer utan tvivel åka till Kanada i november i år för att bosätta mig i Whistler eller Banff så länge jag har råd tänkte höra om det är några som är intresserade av att dela boende och kanske umgås i liftarna väl på plats?
mvh Robin

Kanada vinter 2010/11
kan väl vara intressant jag o en kompis drar dit, får se hur vi gör har inte bestämt var vi ska riktigt men ska ocksp upp i november nån gång:)

Kanada vinter 2010/11
OK. Vill inte heller jobba, men får se hur mycket man hinner jobba ihop innan man sticker...
Det bästa vore om vi var några som delade på en lägenhet.

Kanada vinter 2010/11
Solers vore kanon om man kunde samla ihop nagra och fixa boendet hemifran jag kollade pa att aka dit nu i vinter och hittade en massa bra pa craigslist men kom inte dit pga OSet for mig far vi garna sova pa varandra for att spara pengar pa boende sorry for aao

Kanada vinter 2010/11
Hejsan!

Jag ska till Whistler denhär säsongen och åker själv, men hade varit skönt
att kanske möta upp er andra för lite umgänge.
Åker isådanfall ganska tidigt, i mitten utav september är tanken!
Har bott i Canada 07/08 och känner till Whistler väldigt bra, däremot så har jag
inte kollat på boende och jobb ännu men vet att är man där bara i tid så löser det sig.
Nästan svåraré att hitta boende hemifrån än väl på plats.

Är vi då många så är det inget problem!

Har alla papper ifyllda för visumet och ska bara skickas in :)

Hör av er om ni är sugna.
Josefinenilsson1@live.se

Kram

Kanada vinter 2010/11
Hej!
någon mer än jag som är sugen på Fernie?
Har ett boende på G med 4 sovrum, 6-10 bäddar, 2500$ i månaden för hela huset, med gångavstånd till det mesta.

Hör av er, antingen med ett PM här, eller maila mig på min privata mail så får vi se om det klickar!

fred ut

Senast ändrad:
Kanada vinter 2010/11
Hammarn83 sa:
Yo,
Jag är sugen, varit sugen på att dra till Kanada/Whistler i flera år, men inte blivit av ännu.. Bara varit där en vecka 2002.
Jag kommer jobba till i sep/okt, men efter det är jag intresserad av att joina.. Är inne på samma spår, sängplats är minsta problemet, men bor gärna så nära centrum/liftarna som är möjligt för minsta pengen..
Svårt att hitta ngt billigt som är nära liftarna. 5-6k i månaden för boende nära/i staden är väl "rimligt". Jag sj bodde i Creekside som ligger en liten bit från "smeten", Vail Inn, och fick betala 4500kr/månaden för 50m2 som vi var 5 o delade på.
Det är alltså svårt att komma undan billigt. Whistler är inte billigt och en säsong kostar en hel del (om man inte jobbar dvs). Jag la ut 42 000kr innan jag kom fram till whistler för resa, boende för 6 månader och liftkort. För den summan får man 4 bra månader i andra orter typ kicking horse men får då inte uppleva whistler in all its crazyness.
Summan av det hela... skare va fint så kostar det....

Kanada vinter 2010/11
Damn!

Jag är på lagg och saknar snö och drar till Whistler nu i början av november för att Åka/jobba säsongen ut, söker potentiella skidstollar att dela boende med!! Kör solo och är sugen på boende creekside eller i village. Hör av er!

Peace

Kanada vinter 2010/11
Har skrivits lite i det här ämnet..
Ville bara kolla nuvarande status för alla..
Jag är grymt sugen på att göra en säsong i Kanada kommande vinter, har fortfarande inte bestämt mig om jag ska jobba eller inte (beroende på budgeten) Problemet är att jag för tillfället kör solo och gärna hänger ihop med lite sköna människor, för gött sällskap och billigare boende. Inne lite på Fernie, Revelstoke, Kicking Horse :)
Så om någon har liknande planer eller är sugen på att hänga ihop så är det bara att höra av sig, peppra ett meddelande :)

Simon

Kanada vinter 2010/11
Godkväll allesammans. Jag ser att den här tråden inte varit så aktiv på sista tiden, så lånar den för att berätta om min situation och plan.

Tänkte försöka förverkliga en dröm om att göra en säsong i Kanada innan det är dags att sätta sig i skolbänken. Mitt tanke är att hitta en ort där allt inte snortdyrt, som t.ex. Whistler. Jag är i första hand ute efter fin skidåkning, så festande kommer i andra även om jag inte är den som tackar nej. Då detta fortfarande endast är planer i mitt huvud så är inget närmare bestämt. Om ni nu går och letar efter en till kompis att dela hyran med är jag eran kille =)

Lite kort om mig. Jag är 24 år bor i Sundsvall och har åkt snowboard och skidor sen jag var ca 13 år, på senare år har det dock varit uteslutande skidor. jag tar mig ner för alla sorters pister, men utanför har jag fortfarande mycket att lära, något som jag hoppas på förbättra under säsongen. =)

Vill ni ha någon att dela hyran med eller rentav planera en säsong med släng iväg ett meddelande i gästboken eller mailen.

/ Christoffer

Kanada vinter 2010/11
Cruff sa:
Ingen som vill ha någon att dela hyran med? =)
Jag och tre kompisar drar till Fernie i Januari för 10veckor åkning. Boende är inte fixat ännu men beroende på hur det utvecklas där så kanske det kan bli aktuellt att dela hyra...
Uppdatering lär väl komma, har varit lite slöa på att kolla upp boende men det är nog dags att ta tag i det snart..

Kanada vinter 2010/11
hej!

Jag har planer på att dra till Canada denna säsong, har visum fixat men inget jobb eller boende. har sökt jobb på lite olika anläggningar men inget napp ännu. hade tänkt mig att åka i nov nån gång. tar gärna emot tips på jobb och boende. åker ensam som det ser ut nu. hör av er :)

Kanada vinter 2010/11
Tjena!

Jag drar till Kanada 4 veckor denna säsongen, förmodligen slutet december till slutet januari. Just nu lutar det åt Fernie. Om någon är sugen på att fixa boende ihop denna begränsade period så är det bara att höra av sig! Tänkte ta tag i att fixa resan innan september är slut så man kan gå runt och drömma sig framåt nu när sommaren lider mot sitt slut...

Ha det fint!

Kanada vinter 2010/11
Jag kommer dra till Kanada i vinter för att jobba och åka snowboard!
Har i nuläget varken jobb eller boende, men jag gillar uttrycket "Det löser sig"..

Vad är bäst? Banff eller Whistler?

Någon som är sugen på att dela boende i vinter? Har väl planen riktad åt Whistler, men kan tänka mig Banff likaväl! :)

Hör av er så kokar vi ihop något grymt!

Peace

Kanada vinter 2010/11
fISKARgUBBEN sa:
Jag kommer dra till Kanada i vinter för att jobba och åka snowboard!
Har i nuläget varken jobb eller boende, men jag gillar uttrycket "Det löser sig"..

Vad är bäst? Banff eller Whistler?

Någon som är sugen på att dela boende i vinter? Har väl planen riktad åt Whistler, men kan tänka mig Banff likaväl! :)

Hör av er så kokar vi ihop något grymt!

Peace
Båda ställena är "storstäder" om man jämför med andra orter i Kanada. Whistler är ju en del dyrare och det är deff fler som åker där. Dock blir alla resorterna i Banff uppkörda rätt nsabbt de oxå då de ligger så väldigt nära Calgary. Har aldrig åkt i ngn av orterna i Banff men har däremot varit i Whistler. Kort och gott...Whistler är SJUKT bra om man bara ser till åkningen. Så om det lutar mellan det ena eller det andra så gå för Whistler :D

Kanada vinter 2010/11
Tja jag är helt grön på detta forumet så be nice ;)

Jag har seden november förra året velat åka till Kanada och jobba, har sökt jobb som en galning hela sommaren utan större framgång. Fick mitt visum för ett par dagar sen och efter att ha fått diverse jobberbjudanden både i alperna och Sverige så känner jag att mitt hjärta klappar för Kanada och det är dit jag vill. Bara glida, åka bräda, kanske jobba lite.
Så nu när jag kommit så här långt så blir väl nästa steg att söka upp någonstans att bo. Kollektiv går bra, har bott i kollektiv flera gånger förut och trivs i den miljön. Jag vill till en av de större skidorterna men vilken det blir är mindre viktigt. Någon som behöver en inneboende eller någon likasinnad som är inne på samma grej så kanske vi kan hjälpas åt.

skriv ett svar eller PMa!

Senast ändrad:
Kanada vinter 2010/11
Hej.. Skrev detta inlægg i en anna tråd men behøver svar fort. Jag har fixat del av ett hus i Fernie, men hyresværden vill ha drygt 25 k (sek) i depositon. Hur har ni andra løst det? Jag har ingen lust att skicka øver en større summa pengar 3 månader innan jag kommer. Kænns ju mer relevant att fixa det nær man væl kommit dit och sett boendet.. Ananrs har man ju ingen garanti

Kanada vinter 2010/11
Tjena!

Jag hade också tänkt sticka över till kanada nu i vinter och dela boende med några sköna bummare är ju halva upplevelsen. Spenderade förra säsongen i franska alperna där fem personer delade på 35kvm så trånga utrymmen är inget problem.
Har inte så höga krav på varken läge eller pris.

Kanada vinter 2010/11
Jag och en kompis ska jobba i Sunshine Village som skidlärare, kommer antagligen bo i Banff. Inget boende fixat än dock.

Kanada vinter 2010/11
petter87 sa:
Tja jag är helt grön på detta forumet så be nice ;)

Jag har seden november förra året velat åka till Kanada och jobba, har sökt jobb som en galning hela sommaren utan större framgång. Fick mitt visum för ett par dagar sen och efter att ha fått diverse jobberbjudanden både i alperna och Sverige så känner jag att mitt hjärta klappar för Kanada och det är dit jag vill. Bara glida, åka bräda, kanske jobba lite.
Så nu när jag kommit så här långt så blir väl nästa steg att söka upp någonstans att bo. Kollektiv går bra, har bott i kollektiv flera gånger förut och trivs i den miljön. Jag vill till en av de större skidorterna men vilken det blir är mindre viktigt. Någon som behöver en inneboende eller någon likasinnad som är inne på samma grej så kanske vi kan hjälpas åt.

skriv ett svar eller PMa!
Ja det finns ju inte så många stora skidorter i kanada direkt. De större är väl Whistler, Banff, Fernie och Revelstoke och då är Whistler och Banff bra mkt större än vad Revelstoke är (vet inte hur Fernie är men...). Men om du vill kombinera det mesta av det bästa så är Banff eller Whistler bra men dyra alternativ :)

Kanada vinter 2010/11
heeringson sa:
Hej.. Skrev detta inlægg i en anna tråd men behøver svar fort. Jag har fixat del av ett hus i Fernie, men hyresværden vill ha drygt 25 k (sek) i depositon. Hur har ni andra løst det? Jag har ingen lust att skicka øver en større summa pengar 3 månader innan jag kommer. Kænns ju mer relevant att fixa det nær man væl kommit dit och sett boendet.. Ananrs har man ju ingen garanti
Jag har tidigare litat till 100% på hyresvärden med depositionen och då då tyvärr blivit lite halvlurad en gång av tre. Så om jag nu skulle lösa ett säsongsboende så skulle jag se till att det finns ett skrivet kontrakt på att ni hyr av era hyresvärdar. Ni ska oxå se till att depositionen hamnar på ett konto som ni oxå står skrivna på eller har tillgång till så att hyresvärden inte kan ta ut en enda krona utan att ni är med eller skriver en fullmakt om att det är ok.
Vad som har hänt mig är att vi städade ur och åkte till whistler. Efter att ha väntat på att få tillbaka pengarna i ca 2 månader får en av de jag bott med ett mail där det stod att vi hade haft våra skidor och snowboards på ett av rummen med heltäckningsmatta och pga det hade det blivit rostfläckar. Detta ledde till att de hade bytt mattan utan att vi hade en chans till att säga vårt om saken och dragit de pengarna som det kostade att byte mattan samt slipat trägolvet på nedervåningen och sagt att de var tvungna då det var stooora repor i golvet. Bullshit! Men vi hade ingen makt och fick finna oss i situationen.
Eftersom vi inte hade ngt kontrakt och vi gett de pengarna för depositionen så kunde de med andra ord göra precis som de ville med pengarna...så på ett sätt får man ju vara glad att man fick tillbaka ngt alls.

Kanada vinter 2010/11
Någon som känner till både ponderosa och marys i kicking horse? Det enda vi klurat ut är att ponderosa är 100 cad billigare i måndaden, men båda har lediga rum så nu är vi mest nyfikna på vilket som är härligast.

Senast ändrad:
Kanada vinter 2010/11
Heey!

Læser lite snabbt igenom va folk skriver hær och det verkar som att de flesta væger mellan whistler och banff. Personligen hade jag tænkt mig banff nu till januari och ær sjukt pepp!

Jag har hørt att de finns lokala tidningar på internet dær de finns både jobb och boendeannonser. Vet inte specifikt adressen till dessa sidor men tænkte att en tidigare kanadasæsongare kanske vet mer?

Vi ær 4st (två tjejer å två killar) som ær pepp på att ev styra ihop en stor grupp å hyra ett hus eller en større lægenhet.

Allmænt søker jag tips før hur vi ska gøra sæsongen møjlig, men fræmst hur man fixar boende.. HELP PLEASE!

/Sandra

Tillbaka
Topp