Kina eller inte ?

henning2

Aktiv medlem
Kina eller inte ?
Hejsan allesammans.

Jo jag har en fråga. Min mamma ska till Kina med sitt job och hon vill att jag ska följa med.

Nu är då frågan är det värt att åka dit typ 1 vecka för att hon ska jobba och 1 veckas semester?

Asso är det kul där eller typ konstigt?

Roligsemester ort?

Men jag missar skolan i 2 veckor och eftersom jag går i 9:an missar jag nog rätt mycket men hmm.

Har dom grymma grejer där typ Ipod , kläder , elektronik och så liknande?.

VAD SKULLE NI HA GJORT ?

Mvh christian.

Senast ändrad:
Kina eller inte ?
fuck school ja skulle följt med.. fett gott me kinamat 24/7
sen tippar ja att de inte är så billiga Ipod's o grejer för de e ju i Japan men maybe :)

Kina eller inte ?
föölj meeedd !!! dom har ju för faan miljoner av FIDDIES där=) !!!!!!!! jag skulle då lätt med faan !!

Kina eller inte ?
Finns galet mycket pir8 i landet allt från kläder till dvd och iPod, kinamat i kina är INTE detsamma som här hemma i Svedala, men kulinariska överraskningar kan väl alltid vara intressant.

Det är ett land med otroligt mycket och lång historia, dess nutidshistoria med Mao Zedong och revolutionen är väl värd att åka för att se på plats. Mycket av turismen är ganska tillrättalagd och till viss del påminner landet om gamla Sovjet.

Men ball semesterort... Kanske inte, det är ett av världens största länder och det är störst sett till befolkningen. BNP ger också att det är ett av världens fattigare länder, detta trots att stora delar av västvärldens tillverkning i tex kläder mm produceras just i Kina. Det är ett låglöneland där mänskliga rättigheter bara finns på pappret och man vill gärna vara ett i-land enligt västerländska mått, men det finn noll demokrati.

Jag skulle åkt, det är spännande och intressant, men jag föreslår att du läser på lite och kanske ber din mamma köpa en lonely planet bok så du vet lite vad du ska titta på. Himmelska fridens torg, muren, förbjudna staden är dom tre snabbaste "turist"-grejorna att kolla på.

Kina eller inte ?
det är ju bara att dra, alltid soft att vara två veckor hemifrån och få lite livserfarenhetspoäng!

you go!

Kina eller inte ?
Bara åk! Det är skitbra att ha sett saker som är så annorlunda som Kina! Folk snackar mycket men vet oftast ingenting. Har du varit där så kommer du kunna trakassera dessa människor verbalt tills dom inser att du vet nåt! Många livserfarenhetspoäng kan det bli. Kan verka trist men jävulusiskt mycket bättre än skolan!

Kina eller inte ?
Klart du ska åka, vilken möjlighet! När tror du får nästa chans att åka till Kina. Det är ju ett lite ovanligare resmål.

Skolan går alltid att lösa, du kan väl skriva resdagbok eller något som extrauppgift. Lärarna brukar gilla det =)

Bon Voyage!

Kina eller inte ?
landenkungen sa:
Klart du ska åka, vilken möjlighet! När tror du får nästa chans att åka till Kina. Det är ju ett lite ovanligare resmål.

Skolan går alltid att lösa, du kan väl skriva resdagbok eller något som extrauppgift. Lärarna brukar gilla det =)

Bon Voyage!
Jag kan typ åka med nästa år igen om jag vill xD dom ska åka dit på nån mässa som är i oktober så kan hänga med då igen.

Kina eller inte ?
om du hinner så jobba asmycket så du har jobbat klart dom 2 veckorna som du ska va där. eller ta med dej och jobba under tiden din morsa skulle arbeta

Kina eller inte ?
ja skulle inte ens fundera:P.. följ med. fan typ första veckorna i skolan spelar inte så stor roll de tar du ju antagligen ifatt iaf, en vecka lr 2 är ju inget xD

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp