Knäcker boots efter boots

henning2

Aktiv medlem
Hej freeride,

Återigen knäcker jag mina högra sko... Detta har hänt en gång tidigare på ett par 32 och de fick jag utbytta på garantin utan problem.

Är det någon sim känner igen problemet? Jag kör mest mindre kickers, rails och mycket lek med butterings osv.

Det enda som jag kan tänka orsakar problemet är de frontflips som jag leker runt med, om det då blir något knyck eller någonting i den stilen. Oerhört märkligt!

Har någon tips på vilka boots som eventuellt skulle fungera bättre?

// C

Jag knäckte ett par Nitro Team TLS i början av denna säsongen, polare som knäckt nike zoom(?) och en annan polare knäckte ett par 32 tm-two så du är inte ensam :)

Som du så åker jag goofy och gillar frontflips (dock gärna i så stora hopp som möjligt) och även jag pajade högerskon först sen smällde även vänsterskon :)

https://www.dropbox.com/s/igi6zvplqz55rkg/20140116_171050.jpg

Senast ändrad:
Tack för svaret!

Vad tusan bör jag satsa på nu då i och med att det blir som det blir? Jag vill ha en sko som passar till jibb och lek! 84 pannor väger jag förresten.

Visst frågade jag dig om lobster förresten? Har en inplastad bataleon disaster bredvid mig nu, det ska bli riktigt kul!

Senast ändrad:
Vetifan, det är väl bara ta ett par nya på garantin och nästa gång prova ett steg hårdare boots och se om det hjälper något!

Stämmer nog bra att du frågade mig om det, har blivit några frågor om just det i år :D Jag väger ju iofs bara 67 men jag har dissat airobicen helt nu även i svarta hoppen, haha :D

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp