Knäskydd

Valentinn

Ny medlem
Knäskydd
Inte säker på om det e rätt tråd att lägga det i men verkade vara närmsta.

Jag Kör med ett par Knäskydd när jag åker bräda, det är liknande vulkan skydd men ett annat märke .
dom har även gängor på sidorna.

Nån som vet hur man tvättar sådanna efter ett antal användningar så luktar dom inte så gott.

det står handtvätt på , men går dom o tvätta i maskin på skonsam tvätt .
och skall gängorna på sidan tas ut ?

tacksam för allt tips .

Knäskydd
Ska man vara på den helt säkra sidan så ska man ju följa produktens tvättråd dvs. handtvätt men det går säkert bra att köra dem i maskin på något handtvätt- eller ylleprogram.

Vad menar du med gängor på sidorna? Är det någon plastdetalj eller liknande som på ett enkelt sätt går att ta bort så är det nog inte fel att göra det.

Knäskydd
Ok, det är väl vad jag anade men jag skulle nog inte kalla det för gängor. Sak samma, går det att ta bort dem så skulle jag göra det innan tvätt och inte vara orolig för att köra dem på något skonsamt maskinprogram såvida det inte finns några andra hårda delar som skulle kunna lossna och orsaka skador på masiken. Med skenorna kvar så skulle jag nog bara handtvätta knäskydden.

Sätt även ihop kardborren så mycket som möjligt innan tvätt för att undvika att den slits mer än nödvändigt.

Senast ändrad:
Knäskydd
Vad spelar det för roll om dom luktar gott eller inte, dom kommer lukta svett igen efter en användning.

Tillbaka
Topp