Koenigsegg Agera R (med vinterpaket)

Läcker! En sån skulle man haft.

Funderar lite på kravet på snökedjor i alperna - var f*n hittar man snökedjor till sådana däckdimensioner???

"Världens snabbaste takbox" (: kul uttryckt men takbox far man ända inte ha, euuuw.

Nojlas sa:
snökedjor till sådana däckdimensioner???
upp till 265bred pa 20tum e inga problem att hitta (om den inte har ännu bredare förstas) :D

Senast ändrad:
skulle vilja hävda att snökedjorna är det sista problemet :P har man råd med bilen så har man råd o fixa ngn som kan göra dugliga snökedjor

Någon som har hittat en bild eller nån info om de \"specialdesignade skidor från skidtillverkaren Extrem\" som ingår i paketet

det är nog lika snyggt som att aka runt pa en audi eller bmw snowboard eller cykel...

dior eller om det var chanel släppte en snowboard förra aret tror jag det var...

Utter sa:
Ja det räcker till framdäcken :)
265/35-19 fram och 345/30-20 bak.
àven pa vinterdäcken? eller är sommardäcken ännu fetare? fet pimp-creddz i bada fallen :)

men vänta, är det typo eller har den olika fälgstorlekar fram och bak?

deltab0arder sa:
Utter sa:
Ja det räcker till framdäcken :)
265/35-19 fram och 345/30-20 bak.
àven pa vinterdäcken? eller är sommardäcken ännu fetare? fet pimp-creddz i bada fallen :)

men vänta, är det typo eller har den olika fälgstorlekar fram och bak?
Det är nog den dimensionen som gäller tror jag. Iaf enligt modellkatalogen. Det är olika fälgstorlekar, ganska vanligt med en tum större bak på supersportbilar.

Nojlas: har man råd med den så har man råd att "custom"tillverka snökedjor också, inte?

Sen är superbilar helt värdelösa som vinterbilar såklart men det drabbar ju ingen fattig.

Senast ändrad:
Ja, jisses. Sätter ju fingret på om var utvecklingen hamnat med vintersporten. Köp det fetaste, skit i all annan utveckling när det gäller miljö och ha inget dåligt samvete för det - "-jag är tvingad till att ha en X5 för grabben skall passa in på alpinträningen"... Buuuuuuu..... Heja solsidan!

Flextundra sa:
Ja, jisses. Sätter ju fingret på om var utvecklingen hamnat med vintersporten. Köp det fetaste, skit i all annan utveckling när det gäller miljö och ha inget dåligt samvete för det - "-jag är tvingad till att ha en X5 för grabben skall passa in på alpinträningen"... Buuuuuuu..... Heja solsidan!
Slut läs partibladet och läs bilannonser istället.

Volvo V70 2.0T geartronic = 195g/km (en av sveriges vanligaste vintersportbilar?)
Volvo V70 D5 AWD geartronic = 187g/km (jämförbart, fyrhjulsdrift och automatlada)
BMW X5 xDrive30d = 195g/km

delta sa:
Flextundra sa:
Slut läs partibladet och läs bilannonser istället.

Volvo V70 2.0T geartronic = 195g/km (en av sveriges vanligaste vintersportbilar?)
Volvo V70 D5 AWD geartronic = 187g/km (jämförbart, fyrhjulsdrift och automatlada)
BMW X5 xDrive30d = 195g/km
jag orkar inte skriva något annat än +1!

Flextundra sa:
Jepp, det är det fåtalet extrema supersportbilarna som förstör miljön... eller så är det de miljontals gamla härken till bilar som rullar i hela världen. Kom in i matchen och släpp sargen.

Sen så kanske du inte ska svälja allt den sk "miljö"lobbyn skriker ut i sina domedagsprofetior. Både världens kossor och världens hav är större koldioxidbovar än vad världens bilpark någonsin kommer vara.

Tillbaka
Topp