Kommer inte i/ur bindningarna!
Har haft en gammal wakeboard med väldigt enkla bindningar, som inte ger nåt stöd alls, och som det känns som att man ska ramla ur. "Toffelbindning" har jag sett att det kallas.
Köpte därför nyligen en Hyperlite med riktiga bidningar. Jag tror att det är likadana som på bilden nedan, fast vita, och av storlek XL.
images.craigslist.org/3n43m23o35T65X65R3a6ob756516fefd01af7.jpg
Så till frågan; Det var helt omöjligt att få i fötterna i bindningarna utan diskmedel. Med diskmedel gick det bra, och det kändes bra att åka. När jag hade åkt färdigt var dock helt omöjligt att få ur fötterna. Fick kravla mig upp till land för att ta diskmedel igen, för att få ur fötterna.
Är det normalt att behöva använda diskmedel för att få i/ur fötterna?
Jag har storlek 45, ungefär.
Köpte därför nyligen en Hyperlite med riktiga bidningar. Jag tror att det är likadana som på bilden nedan, fast vita, och av storlek XL.
images.craigslist.org/3n43m23o35T65X65R3a6ob756516fefd01af7.jpg
Så till frågan; Det var helt omöjligt att få i fötterna i bindningarna utan diskmedel. Med diskmedel gick det bra, och det kändes bra att åka. När jag hade åkt färdigt var dock helt omöjligt att få ur fötterna. Fick kravla mig upp till land för att ta diskmedel igen, för att få ur fötterna.
Är det normalt att behöva använda diskmedel för att få i/ur fötterna?
Jag har storlek 45, ungefär.