Kompisar i Zermatt!

nelsonzermatt

Ny medlem
Kompisar i Zermatt!
Hej på er!

Såg inte någon annan tråd om Zermatt så nu ger jag detta ett försök! Jag är en 19årig tjej som precis har flyttat ner hit till Zermatt för att jobba här hela säsongen. Just nu jagar jag därför kompisar att hänga med och framförallt åka skidor med! Om det är någon som funderar på att åka hit eller redan är här - hör gärna av dig! Eller kom inom restaurangen The Bubble som jag kommer jobba på :) Hade blivit så glad över att få en svensk vapendragare här bland bergen.

Ha det fint! // Nelli

Obs! Om du funderar på säsong, men vet inte vart. ÅK HIT! Här får du sjukt bra skidåkning, mysig by, samtidigt som du kan tjäna pengar (om du nu är intresserad av det)!

Kompisar i Zermatt!
Hej nelli! Jag har varit i zermatt många gånger och älskar det! Kul ställe att göra säsong på! Är det för sent att hitta jobb/boende? Och är det inte dyrt?
Är förresten också nittonårig skitsugen tjej! :-)
/Cecilia

Kompisar i Zermatt!
Hej! Jag åker ner till Cervinia nästa vecka så vi kan ju åka över å ses någon gång!
Adda Märta Hansson Levin på Facebook:)

Kompisar i Zermatt!
Tjaba

Jag kommer att vara i Zermatt från 15:e januari till och med sista februari. Jag kommer inte att jobba utan är där för att enbart åka skidor. Kommer gärna i kontakt med några säsongare som man kan åka skidor med.

Kompisar i Zermatt!
Hej alla,

Jag är en 23 årig Lundastudent som pluggar ekonomi där. Har inte hittat något boende ännu men är intresserad av nästan vad som helst. Tänker var i Alperna mellan 15:e jan - slutet av mars. Hör av er om ni vet något angående boende eller något annat bra.

Ha det gött!

Senast ändrad:
Kompisar i Zermatt!
Tjabatjenahallå

Jag brukar tillsammans med min familj besöka Zermatt en vecka varje skidsäsong. Vi ska dit igen v.9 och stänka lite puder. Jag använder en sony action cam hdr as100v och filmar en del videos. Jag spelade in en skidfilm från senaste besöket, bli gärna inspirerad. Det är ett flertal sköna repor då vi utforskade en del områden. Jag har därför en del tips till intresserade om bra repor.

Kompisar i Zermatt!
Hejsan! Jag är en 19 årig tjej som älskar att åka skidor! Har letat efter sådana här ställen där man kan åka skidor och ändå jobba och tjäna pengar samtidigt men jag har inte hittat några. Några tips på hur man fixar skidåkning+jobb&boende?? Spelar inte så stor roll vilka skidorter det är.
Tacksam för svar! :)

Senast ändrad:
Kompisar i Zermatt!
Hej,
Vi åker ned till Zermatt i 16 dagar i år, varav en vecka med kollega och därefter kommer resten av familjen ned (min fru och våra två barn, 2,5 år och och 5 år) samt min kollegas fru.

Vi undrar om någon av er som bor i Zermatt denna säsong, och tycker om barn, kan tänka sig att passa barnen/leka med dem några timmar under den andra veckan och därmed tjäna en slant? Det gäller perioden 27 feb till 6 mars, men inte alla dagar och inte hela dagar heller. Vi kommer att turas om att vara med dem men önskar få till lite åkning med min fru. Flexibelt upplägg.

Hör gärna av er om detta kan vara intressant. Ni når mig på 070-355 05 39. Vänliga hälsningar Jonas

Tillbaka
Topp