kompisarna el flickvännen?

Va i helvete? Om man har en flickvän/pojkvän man inte kan tänka sej att åka på skidsemester med för att det blir trist och "långsamt" varför i hååvete är man ihop med den personen? En flickvän ska enligt mej va som en polare, med det plusset att man kan hångla med henni i liften. Iofs kan man hångla med polarna i liften också...allt är möjligt och står i relation till mängden jäger man har i magen.

edit;

Kombo-resan: en flickvän som inte står ut med polarna, blir inte långvarig. En polare som inte kan hålla tempo träffar man på afterskiin. Wot is sttheeee problem?

Senast ändrad:
släpp brudarna!
när man är i fjällen ska de va me polarna.. säger jag som aldrig åkt me nån brud som håller måttet iof..

men ett par goa gubbar i parken finns fan inget bättre!

Drömupplägget vore ju att ha en flickvän som trivdes i backarna och framförallt delade ens syn på åkning och var den ska ske. Men även om flickvännen skulle vara förtjust i parken så skulle ens djuice och energi inte ens vara i närheten av det man kan uppnå tillsammans med ett gäng testosteronstinna adrenalinjunkies, ingen diss mot det kvinnliga könet men sådana är väldigt sällsynta hos dem.

Som sagt, bägge har ju sina goda och dåliga sidor .. är rätt övertygad om att grabbresor slår det mesta i detta fall, men romans på snowboard låter ju inte fy skam :)

Senast ändrad:
Tjejer = Harmoniska ?? :O HAHAHHAHAH! okey.. Jaja..
Jag skulle väl vald killarna om min tjej var lugn och harmonisk xD

Jibberisch sa:
Va i helvete? Om man har en flickvän/pojkvän man inte kan tänka sej att åka på skidsemester med för att det blir trist och "långsamt" varför i hååvete är man ihop med den personen? En flickvän ska enligt mej va som en polare, med det plusset att man kan hångla med henni i liften. Iofs kan man hångla med polarna i liften också...allt är möjligt och står i relation till mängden jäger man har i magen.

edit;

Kombo-resan: en flickvän som inte står ut med polarna, blir inte långvarig. En polare som inte kan hålla tempo träffar man på afterskiin. Wot is sttheeee problem?
helt rätt

Måste bara säga att det är grymt många finfina citat här...

Nojlas sa:
För övrigt anser jag att kvinnlig rösträtt borde avskaffas.
siimoon sa:
brudar e för bögar
Blackriverpaint sa:
VictorWallstream.........Jag lovar att minst 90 % av de som skriver i denna tråd aldrig varit tillsammans med Stina Jacobsson heller! Set me up for a date om hon är så fantastisk....
Skönt att någon använder de grå! ;-)

Guldnougat sa:
Lätt flikkan. Då kan slänga av dem hemma sedan efter en dag i backen. Sen kan man gå ut med kompisarna utan att kärringen ska följa med för då är hon för trött.

Jibberisch sa:

edit;

Word! Det liknar mina tankar om ämnet!

siimoon sa:
brudar e för bögar
Kan inte mer än förundras. Jag blir så glad över citat som detta, men vet inte varför. Det är så osannolikt och kul på en gång, riktigt knas =)

HotDamnSara sa:
chilla sa:
lär din brud jibba?
lär din pojkvän åka stora berg!
Klockrent.

Hur som helst; avvägningen är hårfin. Om man är så inbiten att man börjar grina när det "dumpar" 2 cm (medan ens partner inte är det) så lär den motsatta parten ha en viss förståelse för att man kanske inte vill hänga i de lätta backarna alla dagar, eller? Är man uppe på tu man hand kan det ju lätt uppstå en grinig situation i sådana lägen, men det borde man nog insett innan man bokade resan.

Martinaaa sa:
Jibberisch sa:

edit;

helt rätt
Hur är det med dig & Burtonfether? Håller ni tight i bergen också?

ja menar inte att min flickvän är dålig på att åka snowboard btw...hon e en bra åkare de e inget me de! ja frågar ju efter er åsikt...

out.!

emilia85 sa:
Martinaaa sa:
Jibberisch sa:

edit;

helt rätt
Hur är det med dig & Burtonfether? Håller ni tight i bergen också?
menade du de åt mej så förstod ja inte?

...

Jag måste säga att jag endast har träffat på en enda tjej som kunde köra lite och jag har åkt med några stycken.. givetvis skall jag inte dra alla tjejer över någon kant men..

av 6 flickvänner har inte en enda vart så pass "hmmm, manlig" att hon kört lite hårdare och snabbare än de andra tjejerna"..

jag har fått vänta.. och kännt mig hämmad i min åkning.. Johanna var den enda som drog på som fan.. då kunde man släppa på och åka som man ville..

e ni bortskämda med grymma tjejåkare ?? det är inte jag ..

...

som svar på frågan .. hmm.. i backen väljer jag mina polare av manligt kön... utanför backen väljer jag helst tjejen min... e jag singel så tar jag polarna till 100% .. tjejer kan man titta på, på stranden, på uteställen eller på afterskin..

typ

/Pinn

Olika intressen är sunt i ett förhållande, om inte tjejen har egna kompisar att åka med/umgås med så är det kört från början. Man måste inte umgås med sin respektive hela tiden.
Oftast åker man helst men någon/några som ligger på samma nivå som sig själv, tjejer eller killar kvittar, det är lika drygt att vänta på båda.

Ja å min tjej spenderade 5 månader i St Anton i vintras och ja tror att vi åkte typ 5 heldagar tillsammans, sammanlagt!
Skidåkning är en kärlek som ej går att kombinera men andra romanser utan gräl..
"Böj på knäna, tryck till i svängen.. Åk lite aggressivt!" är några fraser som inte är populära vid ett försöka att förena sina kärlekar...
Undvik flickvänner i backen! Låt henne lalla runt i sin egen takt med sina vänninor, njut av skidåkningen, naturen och den härliga känslan att den här otroheten är moralisk riktig!
Har man tur att hitta en tjej som har samma åkkapacitet som sig själv, kan man tacka sin lyckliga stjärna!

Shirk sa:
Ja å min tjej spenderade 5 månader i St Anton i vintras och ja tror att vi åkte typ 5 heldagar tillsammans, sammanlagt!
Skidåkning är en kärlek som ej går att kombinera men andra romanser utan gräl..
"Böj på knäna, tryck till i svängen.. Åk lite aggressivt!" är några fraser som inte är populära vid ett försöka att förena sina kärlekar...
Undvik flickvänner i backen! Låt henne lalla runt i sin egen takt med sina vänninor, njut av skidåkningen, naturen och den härliga känslan att den här otroheten är moralisk riktig!
Har man tur att hitta en tjej som har samma åkkapacitet som sig själv, kan man tacka sin lyckliga stjärna!
Håller helt och hållet med

Nojlas sa:
"...Tacka vet jag de Iranska skidsysthemen. Separata liftköer för kvinnor och män gör att man eliminerar risker med att beblanda sig med det motsatta könet, och skulle någon kvinna få för sig att smyga sig in i samma lift som män så finns det alltid en beväpnad vakt som sätter stopp för denna hädelse...."
Intressant observation, taget i beaktande att du ju faktiskt varit där själv!
Det var ju det bästa med hela resan att se att skidområdena var skonade från allt sådant skit! Inga vakter, alla damer slapp de förbannade burkorna och folk drack sprit!

SOM jag alltid hävdat! Skidåkningen är lösningen på allt ont!

Men för att svara på tråden; Har aldrig haft flickvän och skulle aldrig få för mig att definiera kvinnligt sällskap som sådan förrän man hittar ett exemplar som kan ta kurvor. Oavsett hur ljuvliga skapelsens egna må vara.

MASTERBLASTER sa:
Det var ju det bästa med hela resan att se att skidområdena var skonade från allt sådant skit! Inga vakter, alla damer slapp de förbannade burkorna och folk drack sprit!
Har hört att det inte är lag på att ha burka ovanför 2000m (eller något sånt) i Iran. Hur det är med lagen om alkohol ved jag å andra sidan inte..

Att konsumera alcohol är strängeligen förbjudet och bestraffas med allt från rapp till allah vet vad. Men vi träffade lite sköna iranier på extrem-brädor!! som hade en skön bryggd av hembränt och hostmedicin. SKÅL ;)

Flickvän på vintern? Vad lider du av? Dumpa hon, annars har man ju inte tid att åka nånting. Dom blir ju bara sur om man åker för mycket. Dom vill bara ligga hemma och gulligulla

Mej skulle ni pojkar haft i backen. Fast de e klart ni skulle drage efter ett tag. När ni sett mej åka. ja slå alla här:P

Tillbaka
Topp