konstigaste/roligaste utskällning

För några år sedan lyckades min kompis av misstag preja ner två danska tanter när hon skulle stanna vid ett krön. De blev inte särskilt glada... Då min kompis inte förstår danska fick vår vän som stod nedanför klättra upp och översätta. Efter att de två tanterna avkrävt min kompis all hennes choklad var de dock ganska nöjda igen.

Senast ändrad:
flusy_91 sa:
oscarius sa:
flusy_91 sa:
fick världens utskällning på nattskidåkning då jag hoppade över ett krön då kom det en ful gubbe och sa att "man måste respektera dom andra som kör långsamt och inte är så duktiga skidåkare"
jag sa ju såklart till mitt försvar "om dom nu inte är så duktiga tror jag inte dom ska åka i röda backar"
han -"jävla ligist, sånna som du kommer och förstör för oss vanliga åkare ni som kallar er "jibbers" tror ni har rätt att göra vafan ni vill"
jag -"men om du nu tycker att vi förstör kan ni ju hålla er till era lättare backar där ni kan lära er hur man ska åka skidor" (jag behöll lugnet medans han skrek svordomar i 5 minuter tills jag blev less och åkte till liften med världens smile)
Varför kan du inte bara förklara för gubben att du gjorde fel och att du beklagar. Skit händer?

Sen tycker jag att det är coolt att alla måste beskriva hur coolt de tog sin utskällning.
jag hade ju inte gjort någe fel det han gjorde fel var att stå bakom ett krön och det får man inte enligt skidreglerna...
Du sa ju att den fula gubben klagade på att du måste visa respekt till de som kör långsamt.
Den som kommer bakifrån (uppifrån) har ansvaret att inte köra in i personen framför (nedanför) då den andra förmodligen inte tittar uppåt (eller har ögon i nacken).

Av: Csnow | Idag 19:29 Citera
För några år sedan lyckades min kompis av misstag preja ner två danska tanter när hon skulle stanna vid ett krön. De blev inte särskilt glada... Då min kompis inte förstår danska fick vår vän som stod nedanför klättra upp och översätta. Efter att de två tanterna avkrävt min kompis all hennes choklad var de dock ganska nöjda igen.

Alltså prio ett i backen, choklad till sura danska tanter.

oscarius sa:
flusy_91 sa:
oscarius sa:
Varför kan du inte bara förklara för gubben att du gjorde fel och att du beklagar. Skit händer?

Sen tycker jag att det är coolt att alla måste beskriva hur coolt de tog sin utskällning.
jag hade ju inte gjort någe fel det han gjorde fel var att stå bakom ett krön och det får man inte enligt skidreglerna...
Du sa ju att den fula gubben klagade på att du måste visa respekt till de som kör långsamt.
Den som kommer bakifrån (uppifrån) har ansvaret att inte köra in i personen framför (nedanför) då den andra förmodligen inte tittar uppåt (eller har ögon i nacken).
jag körde inte på någon kom bara flygande ver krönet som han stog bakom jag landade inte på någon ov var mints 3 meter ifrån närmaste person.
han kom ikapp mig och fälde mig för att han tyckte jag var för våldsam

(kan även tillägga att han var stockholmare och var turist i Åre och jag som bott här i 5 år borde väll kunna lite om skidor??)

flusy_91 sa:
oscarius sa:
flusy_91 sa:
jag körde inte på någon kom bara flygande ver krönet som han stog bakom jag landade inte på någon ov var mints 3 meter ifrån närmaste person.

(kan även tillägga att han var stockholmare och var turist i Åre och jag som bott här i 5 år borde väll kunna lite om skidor??)
Du kommer ju med olika versioner om din story hela tiden. Skit samma.

Vad som inte är skit samma är; Varför skulle du, som 17 år, veta ett skvatt mer än någon stockholmare bara för att du bott i Åre i 5 år?? Han kanske har bott i Chamonix i 20?

oscarius sa:
flusy_91 sa:
oscarius sa:

Vad som inte är skit samma är; Varför skulle du, som 17 år, veta ett skvatt mer än någon stockholmare bara för att du bott i Åre i 5 år?? Han kanske har bott i Chamonix i 20?
Owned...

Och eftersom att du inte har en aning om det ligger nån jävla dansk eller nåt bakom krönet så får du enligt reglerna inte hoppa över krönen! även fast vi alla gör det ändå...

Många utav de här utskällningarna det berättas om har varit väl befogade tycker jag det låter som...

var i hemsedal, åkte ner mot liften som går från botten där alla backar går ihop och drä det alltid är skitmycket folk som samlas. så åkte jag lite för fort tydligen då kom det en dude i knallorange jacka och sa att jag skulle skärpa mej för att det fanns massa småkids som jag kunde köra på.
Jag fattade inte vad han sa på norska så jag bad han säga igen och då sa jag: OK, sorry ska tänka på det nästa gång!

Jag, kristofferH och Jontex här på freeride fick en fet utskällning förra helgen av en gubbe (70+) för att vi körde ett handrail utanför en lägenhet.

För det vi sysslade med den "leken" var ju bara idioti och han kunde inte förstå vad vi tänkte med. Tydligen förstörde vi räcket och trappen och han skulle minsann ta dit polisen och anmäla oss för olaga intrång och allt möjligt om vi inte försvann.

Dock körde vi railet ändå och ingen polis kom, konstigt nog haha.

Jag och min far stod en gång i backen och väntade, sen helt plötsligt kommer en tysk med nyaste utrustnigen och töntiga sportbrillor som alla tyskar har. Han kommer i 200 rakt in i farsans stav så den böjs sönder. Sen bromsar han in och skriker, ACHTUNG!!! bewegen!!! tror det betyder flytta på dig!

henkaa sa:
Jag och min far stod en gång i backen och väntade, sen helt plötsligt kommer en tysk med nyaste utrustnigen och töntiga sportbrillor som alla tyskar har. Han kommer i 200 rakt in i farsans stav så den böjs sönder. Sen bromsar han in och skriker, ACHTUNG!!! bewegen!!! tror det betyder flytta på dig!
Vilken typ av far har du i en situation som den?

oscarius sa:
henkaa sa:
Samma far som i andra situationer tror jag.
???

Stöten för typ 3 år sen
Jag och en kille som jobbade i stötens skiskola kom mot kicken på ett hopp i parken. Cirka 10 meter från kicken så såg vi en familj som satt i fikade på platån. Vi åkte fram och sa till dem. Varpå vi inte blev alt för övrraskade när vi hörde att de va danskar. Vi började tjaffsa med dem och till slut så åkte vi ner till liften för att prata med skidpatrullen så att de kunde bevisa att vi hade rätt. När danskarna förstod att vi hade rätt så bar de om ursäkt och sen såg jag inte dem mer i parken någon gång...
Ingen utskällning men en jävligt rolig händelse.
peace

oscarius sa:
flusy_91 sa:
fick världens utskällning på nattskidåkning då jag hoppade över ett krön då kom det en ful gubbe och sa att "man måste respektera dom andra som kör långsamt och inte är så duktiga skidåkare"
jag sa ju såklart till mitt försvar "om dom nu inte är så duktiga tror jag inte dom ska åka i röda backar"
han -"jävla ligist, sånna som du kommer och förstör för oss vanliga åkare ni som kallar er "jibbers" tror ni har rätt att göra vafan ni vill"
jag -"men om du nu tycker att vi förstör kan ni ju hålla er till era lättare backar där ni kan lära er hur man ska åka skidor" (jag behöll lugnet medans han skrek svordomar i 5 minuter tills jag blev less och åkte till liften med världens smile)

det är ju det som är grejjen, i denna tråd har man nytta av hur modig man varit i vissa situationer och visat att det är jibbers som ska ha respekt!

egge87 sa:
oscarius sa:
henkaa sa:
Samma far som i andra situationer tror jag.
???
Men eftersom nästan alla människor beter sig olika i olika situationer ville jag veta hur hans pappa uppförde sig i denna.
Skulle du vara komisk med din ordvits genom att märka mina ord?

afernstrom, du gjorde helt rätt som satte på läraren.

själv skällde jag ut en... eh, själv har jag skällt ut flera som medvetet eller omedvetet satt upp sina stavar i mitt ansiktet när jag snällt och vänligt ger dom en bygel att stötta sig på. gränsen var nog den jibbaren som fullkomligt sket i att respektera mig. han satte gång på gång upp stavarna i ansiktet på mig, tills jag var tvungen att hota med att bryta av stavarna för honom. då skärpte han sig... hur svårt kan det vara att bara hålla i stavarna på sidan när man åker bygellift?

oscarius sa:
Men eftersom nästan alla människor beter sig olika i olika situationer ville jag veta hur hans pappa uppförde sig i denna.
Skulle du vara komisk med din ordvits genom att märka mina ord?
Ville mest påpeka att man inte fattade vad fan du menade.

TheFibretech sa:
oscarius sa:
flusy_91 sa:

det är ju det som är grejjen, i denna tråd har man nytta av hur modig man varit i vissa situationer och visat att det är jibbers som ska ha respekt!
Den här tråden handlar väl om att man ska dela alla roliga situationer man hamnat i, inte reda ut vad man gjort fel?

Tyckte det var ganska roligt när jag var i Tandådalens park förra året när en familj sätter sig och fikar på den railen som är i form av ett bord. Inte så lätt att veta :P

oscarius sa:
flusy_91 sa:
oscarius sa:

haha fan vad ägd du blev jonathan!

själv har jag nog aldrig åkt ut för någon utskällning, men däremot lite vänligt hänvisningar om att vi gärna kunde ta det lite lugnare när det finns mindre personer i backen :)

Detnies sa:
TheFibretech sa:
oscarius sa:

Den här tråden handlar väl om att man ska dela alla roliga situationer man hamnat i, inte reda ut vad man gjort fel?

Tyckte det var ganska roligt när jag var i Tandådalens park förra året när en familj sätter sig och fikar på den railen som är i form av ett bord. Inte så lätt att veta :P
hahaha det hade jag velat se ^^

Jag stod och skejtade precis utanför mitt hus, typ 20 meter bort på en sån där återvinningstation där man kastar tidningar och sånt och whatever, men så kom det en kärring och frågade vart jag bodde, klockan var typ 8. Och jag sa att jag bodde i huset där och pekade dit, och hon ba "MEN GÅ DIT OCH ÅK DÅ!!!!!!!!!", och hon störde sig säkert inte ens på det för jag satt bara stilla för tillfället..

Flusy_91 sa:
oscarius sa:
flusy_91 sa:

finns det skidregler???

Inte direkt nån utskällning men jag blev tillsagd av liftgubben att jag inte fick korsa liftspåret till en avstängd lift... varför?

oscarius sa:
flusy_91 sa:
oscarius sa:

Den gubben måste ju ställa sig på ett ställe där man är synlig, Han var väl inte synlig bakom krönet. Livsfarligt att stå där.

Men va fan vet jag liksom:P

pSundberg sa:
Körde Fiddy på en smal skogs väg när jag hamnade baki en gubbe med sin fru. Låg på ettan och puttrade baki för kunde inte ta mig förbi. efter kanske 1min så gick gubben åt sidan lite, jag slingrade mig sakta men säkert mellan gubben och ett dike med träd. När jag var jämsides så armbågade han mig i sidan så jag flög ner i diket och in i ett träd. Jag reste mig upp och drog upp fiddyn till "vägen" där gubben stod.
Jag: VA fan gjorde du så där för !!
Gubben: Det är du som ska väja !
Jag: jag gjorde ju det !? jag låg ju fan nästan i diket !!
Gubben glor argt som fan åt mig, ser nästan ut som han ska smälla till mig. Hans fru ber han att lägga ner och gå vidare.

Kom på en till sak när jag åkte snöbord i Måttsundsbacken. Råkade tränka mig lite för en man med fru och sina ungar.
Mannen: Går man före i liften om man har en såndär bräda !!!! (arg som fan)
Jag: ja ? har man inte alltid gjort de ?
Mannen: du ska stå i kö som alla andra BLBLABLABLABLABLA !
Var då tvungen att ge mig och gick till bak i kön.
fan vad jag hade slagit till gubben, hade lackat som fan!

När jag och min kompis var ute och åkte skateboard för ett antal år sen så kom det en hel vild gammal gubbe och påstod att det här var hans mark och att vi skulle sticka annars j**lar. Så vi frågade varför och sa att det här är ju almänn plats eller något i den stilen. Men han blev helt galen och slet upp en lastpall och sa att vi skulle dra annars skulle vi få se på annat. Små som vi var så blev vi skit skraj och började gå därifrån men gubben blev ännu vildar och började veva med pallen mot oss och precis i största rallarsvingen så tappar han balansen och kommer på bättre tankar. Så vi pustade ut och kom aldrig mer tillbaka

Lirade fotboll på ett dagis med några polare då en gubbe kmr ut och kallar oss gangsters och hotar med att bygga tak över dagiset..Konstig snubbe..

hehe, tycker att alla ni har sjukt roliga och minnes värda utskällningar.
Jag själv har åkt på så många och så otroligt sjuka att ja vet inte vad, men den jag minns bäst var för 3-4 år sedan, jag och ett gäng polare var o skejta på en nyasfalterad parkeringsplats mellan några hyreshus.
klockan var vell omkring 11 på kvällen, så det kom ut folk på balkongerna och skrek åt oss, sen kom det ner en yngre kille i pyjamas byxor och solglasögon och ville typ bråka med oss, sen kom en fet gubbe o en dryg tant också.. Det var mest min kompis emil och jag som skötte "snacket" .. så vi stod där, då emil också vill bråka och knuffar till den yngre killen med solglasögon, DÅ börjar Gubben attackera, och slet nästan omkull emil, sedan sparka han te emils lillebror också, och sa att sticker vi inte härifrån nu så ringer vi polisen!
Ajdå, tänkte vi, och är man som vi var då, i trotsåldern så satte vi oss ner efter ett tag o lät dom ringa polisen, så då stod vi där, o tjafsade nu med både farbror blå och en fet gubbe.. sen skratta poliserna och sa typ att vi skulle dra därifrån o kunde skejta om dagarna istället för på kvällarna.. Så.. vi blev nöjda. men inte de äldre folket ..

Schwiezare är ju rätt ordningssamma, det ska gå rätt till, ingen ska bete sig illa, bryta mönstret eller förarga någon.
Jag och mina polare kommer och åker i Zermatt på Schwarzseesidan och siktar mot transporten ner mot Furi och vidare mot byn. Klockan är väl ca 3, vi har kört hela dagen och bara transportåker, jag har ett par riktigt vassa 196 cm Ross GS-lagg, vit Jofahjälm, det går ju inte direkt sakta, men som sagt, vi transportåker, visserligen i lös klunga 5-6 pers men ändå. Visst, det är lite folk i pisten men det är det ju nästan jämt här.
Jag stannar i en kurva och pustar lite, varpå en man med högrött ansikte glider fram till mig, stannar lite fumligt och börjar BESINNINGSLÖST SKRIKA åt mig!
- DAS IST NICHT IHREN PRIVATEN ABFAHRTSTRECKE m m ...på tyska, ett språk jag plötsligt inte alls förstår, inte ett ord.
- Sorry, but exactly what do you mean? Hans engelska lämnar nu inget att önska när han SKÄLLER UT MIG för att ha kört för FORT DÄRUPPE! ...kändes ju som en komplimang nästan.
- Jaha, I'm sorry, men har jag kört på någon, är någon skadad eller...?
- No no no, men ALLA däruppe tycket att ni åkte för FORT!
OK, vi samlar ihop oss, och drar iväg nerför transporten igen. Efter nåm km ser vi herrn och hans följe framför oss igen, vi nickar åt varann, kryper ihop, accar och passerar på ca 0,5 m avstånd och fortsätter garvandes ner mot byn...

Ace DG, då något yngre...

jag blev utskälld igår av en gubbe i hallsta:D jag hade skrikit åt ungarna som stog på nollen till landningen att flytta sig därifrån. så jag kom upp till avstigning och spände på mig bindningarna. så kommer det en sur gubbe och börjar ryta åt mig.

Gubbe: Vafan håller du på med?

Jag: va? vadå?

gubbe: ja du skriker åt ungarna när dom hoppar

Jag: haha eller inte!

gubbe: nu håller du käften annars rycker jag liftkortet för dig

han var dock lite kul med tanke på att han kom från göteborg X)

Coldis sa:
Detnies sa:
TheFibretech sa:

hahaha det hade jag velat se ^^
hahahhaha, fan vilken syn! Du skulle ha tagit sats och bonkat dom.. ;)

Tillbaka
Topp