Köpa cigg i Alperna...

• Trådstartare Trådstartare i-s-s
  • Start datum Start datum
I

i-s-s

Guest
Köpa cigg i Alperna...
Kort och gott, åldersgräns på att köpa cigg i affär i Alperna?
Antar att det är 18år? I såna fall, hur har det gått för er rökare under 18 på eran semester, ska man bulka upp och ta med ett lager?
(I såna fall, är det nän gräns på hur mkt cigg man får föra med sig på flyg?)

Rökning dödar/ PEACE!

Köpa cigg i Alperna...
mmmmm sa:
Kan ju bero på vilket land du är i.
tänkte inte på de, jag syftade på österrike iaf, där är det 16 ganska säkert. går att köpa där iaf, öl och cider upp till 11 procent lr ngt sådant är 16

Köpa cigg i Alperna...
Tack för svar, men tänkte att det är ju 18 i danmark där det också är 16 på öl osv.

Men det löser sig säkert. Och nej, det är inte stiligt att röka men det kan vara en skön känsla att ta en uppe på toppen. Fast det finns andra forum för åsikter i den stilen ;)

Köpa cigg i Alperna...
i-s-s sa:
Tack för svar, men tänkte att det är ju 18 i danmark där det också är 16 på öl osv.

Men det löser sig säkert. Och nej, det är inte stiligt att röka men det kan vara en skön känsla att ta en uppe på toppen. Fast det finns andra forum för åsikter i den stilen ;)
HAHA, grabben du är 14 bast. Ta ett glas mjölk istället!

Köpa cigg i Alperna...
hemlig sa:
i-s-s sa:

HAHA, grabben du är 14 bast. Ta ett glas mjölk istället!
och du är tydligen dyslektiker. Vet inte jag men jag tycker det såg mer ut som 16?

Köpa cigg i Alperna...
Haha lite kul att den här mindre nödvändiga tråden får mer svar än våran seriösa om hotell...kika in på den ist;)

Och om det gör någon mindre orolig så är vi inne på vårat 18onde år när vi är där... så vi vill gärna "leva livet som dumma ungdomar" (på ok nivå) på våran första alpresa tsm, beside den härliga åkningen. Ingen som har ett blankt svar på frågan, kanske med källa? Annars är jag nöjd med svaren:) Tack

Köpa cigg i Alperna...
Vet inte vad som är värst, att du är 16 eller tjej eller kanske kombinationen av det.

Nehe, du var visst 17... kanske har du hunnit bli myndig innan du ska röka... bra att planera i förväg, ja.

i-s-s sa:
Hej,
Vi är två 17åriga brudar som ska göra våran första resa till alperna nu över nyår utan föräldrar.

Senast redigerad av en moderator:
Köpa cigg i Alperna...
men herregud va töntig alla är, låt henne röka även fast hon är under 18 utan att det ska vara massa folk som lägger töntiga kommentarer när hon ställer en helt vanlig fråga! hur gamla är ni egentligen?

16 är åldern för tobak i alperna

Köpa cigg i Alperna...
Åldergräns i alperna vet inte ens om det finns. Men om man bor i en liten by kan det bli problem att hitta någon affär som säljer annat än ost och andra delikateser. Köp på tax-free.

Tillbaka
Topp