Köphjälp, hitta den rätta skidan.

Antonkse

Ny medlem
Tjabba Freeriders!

Efter att ha kika in på Freeride ett tag nu så har det blivit min tur att fråga efter hjälp. Jag är på jakt efter ett par nya skidor men behöver veta vad det finns för alternativ.

Skidan ska helst ha följande egenskaper: twin-tip, lätt manövrerad, glida i puder utan att jag sjunker som en sten men samtidigt funka i pisten. Jag letar nog efter en all-mountain skida ( ? )
- Ifall det inte finns en sådan skida tar jag gärna emot tips om skidor som endast är lämpade utanför pisten. :)

Har läst till mig lite info om Salomon Shogun men det är nog den ända skidan som jag vet något om. Alla andra förslag är välkomna!

Relevant Info:
Vikt: 77-80kg.
Längd: 179cm.
Åknivå: Medel/Avancerad

Tack på förhand,
Anton K

vet inte om jag vet några som är lätt manövrerade men kört ett gäng som är lättmanövrerade ;)

Finns ju alltid den klassiska bummarfavoriten Gotama som i år har begåvats med en lätt rocker över hela skidan. Många prisar den som den bästa allroundskidan som tillverkats.

jaa..en sak till som kan va lite bra för oss att veta när det kommer till att tipsa om skidor är...vart kommer du att åka med dom? Lindvallen eller K2?

Peas!

Tillbaka
Topp