Kortare, tjockare bräda för att dräpa hela berget

Itsyaboi

Ny medlem
Jag var i Åre förra året och bad om att pröva det mest intressanta de hade. Jag fick en 143 K2 Party Platters under fötterna och det var det roligaste jag har åkt på.

Så jag kollar ni efter att byta till den typen av bräda och den de flesta recensionerna verkar peka mot Ride Warpig. Yes optimistic verkar också intressant, vilka tror ni är bäst i kategorin?

Söker något lekfullt som fortfarande överlever en isig svart backe, även om den inte gör det perfekt.

K2 Carve Air, verkar dock inte tillverkas längre. Men enl. mig så prickar den av dina krav :)

martin-jansson sa:
K2 Carve Air, verkar dock inte tillverkas längre. Men enl. mig så prickar den av dina krav :)
Aldrig sett denna bräda tidigare då jag inte var hade koll på marknaden de åren den gjordes. Men den verkar sjukt intressant! Frågan är bara om man tappar lekfullheten från de andra kortare brädorna och om den ens går att få tag på

Itsyaboi sa:
martin-jansson sa:
Aldrig sett denna bräda tidigare då jag inte var hade koll på marknaden de åren den gjordes. Men den verkar sjukt intressant! Frågan är bara om man tappar lekfullheten från de andra kortare brädorna och om den ens går att få tag på
Jag har en 149:a själv och tycker den är tillräckligt lekfull, iofs har jag inte så mycket att jämföra med. Den går att åka switch med trots sitt utseende ^_^

Borde gå att få tag i begagnat eller på outlet någonstans, kom ju en modell förra året.

Ludd_3 sa:
Itsyaboi sa:
Ludd_3 sa:
Har inte provat mer än Burton nug. Den e dock riktigt rolig.
Är lite mer sugen på en bräda som är directional, men det är defenitvt en bräda som är i kategorin jag letar efter!
kika på ck nugen då. här e en för en billig peng.
Your text to link here...
Wow, bra deal och det verkar också vara en bräda som klarar det mesta man kan slänga mot den. Riktigt bra tips ^^

martin-jansson sa:
Itsyaboi sa:
martin-jansson sa:
Jag har en 149:a själv och tycker den är tillräckligt lekfull, iofs har jag inte så mycket att jämföra med. Den går att åka switch med trots sitt utseende ^_^

Borde gå att få tag i begagnat eller på outlet någonstans, kom ju en modell förra året.
Den är verkligen något jag skulle vilja pröva, åker du mycket annat med den utöver att trycka i pisten? Och har det rätt tufft på outlet fronten i Linköping där man bor :/

Itsyaboi sa:
martin-jansson sa:
Itsyaboi sa:

Den är verkligen något jag skulle vilja pröva, åker du mycket annat med den utöver att trycka i pisten? Och har det rätt tufft på outlet fronten i Linköping där man bor :/
Åker offpist när tillfälle ges och lite smått i parken, funkar helt OK där men gör sig helt klart bäst i pisten. Kommer du upp till Åre nåt i vinter kan du få prova :)

Annars finns 2017 modellen att köpa i rumänien om du vågar :P

martin-jansson sa:
Itsyaboi sa:
martin-jansson sa:

Åker offpist när tillfälle ges och lite smått i parken, funkar helt OK där men gör sig helt klart bäst i pisten. Kommer du upp till Åre nåt i vinter kan du få prova :)

Annars finns 2017 modellen att köpa i rumänien om du vågar :P
Har ingen planerad resa dit atm men hör av mig om jag åker dit haha ^^ Är nog inte riktig vågad nog att beställa från rumänien och de verkade inte frakta utanför landet iallafall

Varför inte bara köpa en K2 PP? Annars har nästan alla märken några eller någon kort och tjock på menyn att välja på. Beror lite på vad du vill åka, puder, pist eller park? Har själv en K2 Cool Bean som jag tycker är svinkul och har även ägt en Salomon Derby men åker bara pist och puder när tillfälle ges.

unsuspected sa:
Varför inte bara köpa en K2 PP? Annars har nästan alla märken några eller någon kort och tjock på menyn att välja på. Beror lite på vad du vill åka, puder, pist eller park? Har själv en K2 Cool Bean som jag tycker är svinkul och har även ägt en Salomon Derby men åker bara pist och puder när tillfälle ges.
PartyPlattern var sjukt kul men då jag är en student med begränsad budget så vill jag gärna spana in hela utbudet innan man gör en stor investering. När det gäller vad man vill åka så är det helst puder, men jag hamnar ofta vid skidorter eller förhållanden där det inte riktigt är ett alternativ. Då blir det kanske c.a 35% park, 65% pist beroende på vilket sällskap man åker med.

Har just nu en Burton process (flying V) som jag inte är missnöjd med men tyckte mer om PartyPlattern när jag prövade den :)

Om park står på menyn är det Party Platter, Nug eller Warpig om du tänkte ersätta Process. Annars finns det många roliga alternativ.
Funderar själv på att lägga till en Slush Slasher eller en Sushi till samlingen, kolla in även de.

unsuspected sa:
Om park står på menyn är det Party Platter, Nug eller Warpig om du tänkte ersätta Process. Annars finns det många roliga alternativ.
Funderar själv på att lägga till en Slush Slasher eller en Sushi till samlingen, kolla in även de.
Båda såg intressanta ut, gillade sushin, men är inte så sugen på att satsa på en swallowtail.

Tror nästan mest på en ck nug nu med tanke på hur mycket billigare man kan få den :)

linder sa:
Kolla även in Lib-tech Mayhem Short fat om du vill ha något extremare än K2 PP

http://www.lib-tech.com/snowboards/short-fat/
Verkar väldigt intressant, men jag slog till på en CK Nug som Ludd_3 tipsade om då den verkar komma väldigt nära det jag söker. Det enda är att jag hade nog hellre haft den lite styvare i bakkanten än den true twin flexen den har i mittpartiet, samt kanske en plattare profil. Warpigen som var den starkaste motståndaren var omöjlig att få tag på, hittade bara en i europa, som var 142cm och nästan dubbla priset på CK Nug brädan.

Mayhem short fat verkar också extremt rolig och skulle lätt vilja pröva den om jag får chansen! :D

Snödjup

Tillbaka
Topp