Läget med Adam Granqvist?

JWahlgren

Ny medlem
Tänkte kolla om någon vet hur det går/har gått med Adam Granqvist som kraschade riktigt otäckt igår på Frontline railjam?

helt sick, hoppas att han klarade sig utan alltför allvarliga skador...

oj fan vad läskigt, vad hände? någon som har mera info om vad som hände? ambulans bort?
låter inget roligt.. fasen vad otäckt, hoppas han är ok!

blev liggande efter att ha ramlat av railet, såg ut som att han ramlade på nacken typ, och slug pannan i trappan... ambulanspersonal fick komma och han blev bortburen på bår

jeppenator sa:
oj fan vad läskigt, vad hände? någon som har mera info om vad som hände? ambulans bort?
låter inget roligt.. fasen vad otäckt, hoppas han är ok!
Han var uppe på en av railsen när han då olyckligtvis ramlade av och slog först ryggen i stentrappan och sedan huvudet. Det såg väldigt allvarligt ut eftersom han fick kramper. Både ambulans och akutbil var på plats.

Det som är jävligt konstigt är att det inte står en ambulans eller liknande på plats under hela tävlingen och sen kan man ju dessutom diskutera hjälmtvång när det är en jävligt vass sten trappa man har som underlag.

IMG_8828.JPG

man ser visserligen inte så mycket men... hoppas han klarar sig för det var ett jävligt risigt fall :/

Senast ändrad:
Ehm, då kan du ju hoppa på varenda dokumentärfotograf som finns. Varför skickar vi nyhetsteam och fotografer till katastrofdrabbade platser? Jo för att folk vill veta vad som händer.

I alla fall, tack för uppdateringen.

fasen vad hemskt detta låter, såg på hans facebook wall att han fått massor av stöd från vänner och bekanta och hoppas verkligen att han blir bra, är det någon som får mera info om hur adam mår kan ni väl skriva några rader här!

håller tummarna för att han är ok och för att allt går bra!

ekebom sa:
Gabriiella sa:
http://2.bp.blogspot.com/_UJ2Y5nWnr6c/TLrw3VOnYjI/AAAAAAAAA_c/kDMTMxkiaAY/s1600/IMG_8828.JPG

man ser visserligen inte så mycket men... hoppas han klarar sig för det var ett jävligt risigt fall :/
Hur fan tänker du som fotar det där?

Han ligger fortfarande på sjukhuset, och kommer att göra det ett tag. Blir rehabilitering senare. Inatt hade han iallafall inte vaknat ännu. Vet ej hur det ser ur exakt nu.
ekebom du har fan allvarliga problem...

tack för bilden gabriella!

ekebom sa:
Gabriiella sa:
http://2.bp.blogspot.com/_UJ2Y5nWnr6c/TLrw3VOnYjI/AAAAAAAAA_c/kDMTMxkiaAY/s1600/IMG_8828.JPG

Han ligger fortfarande på sjukhuset, och kommer att göra det ett tag. Blir rehabilitering senare. Inatt hade han iallafall inte vaknat ännu. Vet ej hur det ser ur exakt nu.
hahahha vad är de för fel å fota?

felix sa:
ekebom sa:
Gabriiella sa:

De fotografer som faktiskt var utsända på uppdrag från tidningar som tacky etc, för att fånga ALLT som skedde under jamet, lade ned kamerorna i respekt för Adam. Att folk ändå fortsatte fota gör mig förbannad.. Tycker det är helt jävla okänsligt och respektlöst! Det är min åsikt, och jag vet att jag inte är ensam om den.. Var fler som reagerade starkt på att folk fotade, vissa blev även tillsagda.

Senast ändrad:
ekebom sa:
De fotografer som faktiskt var utsända på uppdrag från tidningar som tacky etc, för att fånga ALLT som skedde under jamet, lade ned kamerorna i respekt för Adam. Att folk ändå fortsatte fota gör mig förbannad.. Tycker det är helt jävla okänsligt och respektlöst! Det är min åsikt, och jag vet att jag inte är ensam om den.. Var fler som reagerade starkt på att folk fotade.
uhmm man ser ju inte ens Adam på den här bilden, så jag förstår inte riktigt vad problemet är? Jag tycker själv det skulle vara vidrigt om man skulle tryckt upp en kamera rakt i ansiktet på någon som precis skadat sig, men det faktum att bilden är tagen från långt håll och mer fångar själva situationen än adams kropp och blod i snön är inget moraliskt fel. Det är min åsikt i alla fall.

ekebom sa:
felix sa:
ekebom sa:

De fotografer som faktiskt var utsända på uppdrag från tidningar som tacky etc, för att fånga ALLT som skedde under jamet, lade ned kamerorna i respekt för Adam. Att folk ändå fortsatte fota gör mig förbannad.. Tycker det är helt jävla okänsligt och respektlöst! Det är min åsikt, och jag vet att jag inte är ensam om den.. Var fler som reagerade starkt på att folk fotade, vissa blev även tillsagda.
.

Senast redigerad av en moderator:
Hjalles sa:
ekebom sa:
felix sa:

Du är feeett jobbig. känner du ens adam?
Känner folk som är goda vänner till honom och de såg inte överlyckliga ut över att folk fotade. Och jag tror inte att de heller finner det givande att se bilder på olyckan.. Det är allt jag har att säga. Klart man har rätt att fota, finns inget som förbjuder en till det. Tycker bara att man ska visa lite respekt för de anhöriga, och de tycker jag inte att man gör genom att lägga upp bilder. Vet att fler av dem kommer att läsa detta.. Därför. Tack för mig!

Senast ändrad:
Äh tagga ner lite. Bilden är tagen från långt håll och man ser lite sjukvårdare, vore en annan sak om fotografen i fråga sprang fram och tryckte kameran i fejan på snubben då kanske det är läge att börja muttra.

Gillar man det inte så får man väl helt enkelt göra som Axl gjorde i st louis
Det blir action runt 1:10

Senast ändrad:
somebody sa:
Äh tagga ner lite. Bilden är tagen från långt håll och man ser lite sjukvårdare, vore en annan sak om fotografen i fråga sprang fram och tryckte kameran i fejan på snubben då kanske det är läge att börja muttra.

Gillar man det inte så får man väl helt enkelt göra som Axl gjorde i st louis
Det blir action runt 1:10
"Screw you guys, I'm göing höme!"

Hoppas Adam är på bättringsvägen!

Senast ändrad:
från Transition:

En kort uppdatering om Adam Granqvist. Han har flyttats till en annan avdelning på sjukhuset och hans tillstånd förbättras ständigt. Vi håller tummarna för Adam och återkommer med mer information när vi har den.

samt

Goda nyheter. Adam vårdas på sjukhus och kommer behöva en tids rehabelitering, men har vaknat upp under dagen och pratat med läkare samt famillj. Vi hoppas Adam får ett snabbt och bra tillfrisknande.

ekebom sa:
Gabriiella sa:

Retar mig i vanliga fall på allt du skriver, allt du claimar och hela dig. Jag kan liksom inte beskriva min frustration när jag läser något inlägg av dig.

MEN, i detta fallet håller jag faktiskt med dig. Det är respektlöst att fotografera detta.

ekebom sa:
Hjalles sa:
ekebom sa:
Du är feeett jobbig. känner du ens adam?
Känner folk som är goda vänner till honom och de såg inte överlyckliga ut över att folk fotade. Och jag tror inte att de heller finner det givande att se bilder på olyckan.. Det är allt jag har att säga. Klart man har rätt att fota, finns inget som förbjuder en till det. Tycker bara att man ska visa lite respekt för de anhöriga, och de tycker jag inte att man gör genom att lägga upp bilder. Vet att fler av dem kommer att läsa detta.. Därför. Tack för mig!
måste du vara så fruktansvärt patetisk i allt du skriver? man ser väll inte ens åkaren i fråga på bilden? allt man ser är att ambulans är på plats med bår vilket är en bekräftelse till alla som var intresserade, eller? freak

Seså inte bråka nu heller! Alla kan väl åtminstone enas om att det är jävligt trist för killen i fråga och önska honom ett snabbt återhämtande. Såg hela tävlingen och kan bara konstatera att det såg himla otäckt ut.

Senast ändrad:
v-larsson sa:
ekebom sa:
Gabriiella sa:

Retar mig i vanliga fall på allt du skriver, allt du claimar och hela dig. Jag kan liksom inte beskriva min frustration när jag läser något inlägg av dig.

MEN, i detta fallet håller jag faktiskt med dig. Det är respektlöst att fotografera detta.
Helt rätt att fotografera. Repsektlöst? absolut inte. Förövrigt hoppas jag killen klarar sig bra o får en snabb rehab.

Tillbaka
Topp