Lämplig skidort för ett par 36-åringar?
Jag och min fickvän tänkte bege oss till Alperna i tre veckor i februari/mars, men är lite osäkra på vart. Våra kriterier är:
- Stort system, med bra tillgång till puder (för mig) och ett stort utbud av blåa/röda backar (för min flickvän)
- Gemytlig by/stad - inte för liten by, men heller inte en större stad
- möjlighet att hyra lägenhet, relativt nära skidlift
- tillgång till bra skidguideservice
Vi är mest inne på Österrike, men kan även tänka oss nordvästra Italien (god mat) eller Frankrike (de flesta franska systemen sållas dock bort givet ovanstående kriterie om gemytligt samhälle). Schweiz har vi valt bort då det är för dyrt.
Lite är jag inne på St Anton även om den orten mest associeras med fulla 19-åriga svenskar... Är Lech/Zürs bättre i sådanfall?
- Stort system, med bra tillgång till puder (för mig) och ett stort utbud av blåa/röda backar (för min flickvän)
- Gemytlig by/stad - inte för liten by, men heller inte en större stad
- möjlighet att hyra lägenhet, relativt nära skidlift
- tillgång till bra skidguideservice
Vi är mest inne på Österrike, men kan även tänka oss nordvästra Italien (god mat) eller Frankrike (de flesta franska systemen sållas dock bort givet ovanstående kriterie om gemytligt samhälle). Schweiz har vi valt bort då det är för dyrt.
Lite är jag inne på St Anton även om den orten mest associeras med fulla 19-åriga svenskar... Är Lech/Zürs bättre i sådanfall?