Längd skidor??

SkidJanne

Medlem
Längd skidor??
Hej! Har i dagsläget ett par rossignol sprayer i längden 178.

Ska nu köpa nya skidor och tänker mig ett par Atomic Bent Chetler 100 men är osäker på längd, mina nuvarande i 178 upplever jag inte alls som lekfulla, bör jag välja 164 eller 172 på mina nya?

Är 180 cm lång och väger ca 82kg, erfaren åkare

Kan ju va att mina nuvarande är budget och troligen inte alls lika bra flex.

Längd skidor??
Hej! Har i dagsläget ett par rossignol sprayer i längden 178.

Ska nu köpa nya skidor och tänker mig ett par Atomic Bent Chetler 100 men är osäker på längd, mina nuvarande i 178 upplever jag inte alls som lekfulla, bör jag välja 164 eller 172 på mina nya?

Är 180 cm lång och väger ca 82kg, erfaren åkare

Kan ju va att mina nuvarande är budget och troligen inte alls lika bra flex.
Är som du ungefär och jag skulle inte gå på kortare än 180 på Bent Chetler snarare längre. 180 kändes i kortaste laget tyckte jag när jag testat dessa.

Längd skidor??
Ska köpa nya skidor ( Atomic bent 110) har tidigare åkt på bent 100 172 långa. De har blivit försmå för mig då jag nu är 185 och väger 76 kg ä. Undrar om jag borde size upp till 188 eller 180. Är avancerad åkare åker mest offpist men även lite park.

Längd skidor??
Jag är 174 och väger knappt 70 och kör på 180. För mig och min åkstil funkar det bra. Har monterat på rekommenderat och då är de inte så superlekfulla. Snarare ganska hårda och inte så mycket sväng. Kanske blir mer lekfullt om man frammonterar lite. Finns en sådan linje. Tror att nästa års Bent har kortare svängradie. Annars ska väl Bent 110 vara mer lekfull.

Tillbaka
Topp