Lätta bindningar till G4:or

freeride_nu

Aktiv medlem
Tänkte köpa ett par Völkl G4:or i början av säsongen(pris??) 188cm. Sk Längden 188cm för en aggresiv pöjk i 88kg klassen känns helt rätt istället för att välja den längsta skidan (198cm). MEN nu när jag väljer en tung skida skulle jag vilja ha ett råd om lämplig bindning. Viktigt med låg vikt!

MVH Jan

Skit i vikten, gå för det bästa istället. Look t.ex. gör i och för sig lätta bindningar men satsa hellre på prestanda. Salomon funkar bara så mycket bättre än alla andra märken. Den lilla extra (om det nu ens är det)vikten spelar mindre roll när du får skidorna på fötterna och börjar åka. Eftersom du tänker köpa ett par så potenta lagg som G4 och dessutom är ganska tung :-) så tycker jag det vore bäst med Salomons toppmodell S914 (vet inte vad den heter nästa år) med DIN-skala upp till 14. Jag har själv gjort misstaget att köpa bindning efter vikt och image och jag var definitivt inte nöjd förrän det satt ett par Salomon fastskruvade på planken.

Jag kunde inte sagt det bättre själv. Kör numera enbart på Salomon 9xx-bindningar efter att ha gjort en misslyckad vända i Tyrolias och Markers sortiment. Köp Salomon 914 och slipp strulet. Utan plattor och "pulse-junk" är det en relativt lätt bindnig. Exempelvis är Tyrolias racingbindningar mycket tyngre. Marker är lätta, men då får man å andra sidan dra åt som satan på fjärdern för att slippa tjuvsläpp. Inget som passar mina slitna knän...

Tillbaka
Topp