Leverans från skidbutiken.com

Hej lovade att återkomma om hur det gått. Efter att ha pratat med del ett antal gånger bad jag att få pengarna tillbaka. De kunde inte lova någon leverans innan nyår på mina Gotama. Nu är pengarna tillbaka och en beställning är istället gjord på sport-conrad. Hoppas på bättre service där.
Det är skönt att fått tillbaka pengarna men måste verkligen varna för den usla servicen skidbutiken.com har! Jag har ringt dem 4 gånger varje gång har jag fått ett uppflyttat leveransdatum. De lovade ringa tillbaka en gång. Det hände aldrig. Det har alltid varit jag som kund som fått jaga dem. Hade jag inte gjort det hade de fortfarande haft mina pengar o jag stått utan nya skidor till nyår. Riktigt dåligt
Klart de kan ha problem med leverantörer men infon måste ju gå ut till oss som kunder!

Aldrig mer skidbutiken.com!

Gabbe88 sa:
@Klopare

Måste bara säga att du gör ett kanonjobb med infon i den här tråden!
Massor med cred tll dig!!!
tack ska du ha! känns som om det är viktigt eftersom det verkar vara många som är involverade i den här härvan!

Erik_H: tråkigt för dig, det är verkligen inte kul när man väntar och väntar och sen skiter det sig. Då verkar det ju som om de inte har fått in alla skidor trots allt. För på dem lät det som om det var alla bindningar som var försenade. Det är precis som du säger, det är en annan sak om man blir informerad om situationen, men de har verkligen inte gått ut med något, och det är verkligen istället vi kunder som fått jagat dem. Men hoppas du får bättre service på Sport-Conrad.

F.ö så kommer en update om dagens samtal inom kort.

Jeeez: Jag vet inte vart de gör sina inköp men jag vet att de har fått in Armada skidorna, men att det är bindningarna som inte levererats.

Update: Som det ser ut nu, så kommer leveransen av bindningar på fredag denna vecka och i värsta fall på måndag. Ringde precis och då fick vi den informationen. Han ska ringa upp mig snart angående andra möjligheter om det är så att man har bråttom att få leveransen.

Jag tänkte bara säga att det äntligen löst sig för mig, och att mina skidor har skickats över till Sverige och levereras till mig 20 December, lösningen var ett par andra bindningar och som plåster på såren en nedskärning av priset.

Jag önskar er alla andra som har problem lycka till och hoppas att det löser sig, och tipset jag kan ge är helt enkelt att ring och snacka med dem en gång för alla, för det blev en jävla fart på dem när man börja klaga lite!

peace

Ringde idag till dem och Skidbutiken.com förklarade att Dynastar och Line kommer från samma leverantör och att de bara får delar av sändningar som de beställt. Tror helt enkelt inte att de skulle få så många beställningar från Sverige och de e klart leverantören får problem då och måste kvotera. Ny leverans av prylar på måndag tydligen, får se om Line EP Pro Shorty är med då!

En annan lite klantig grej är att de inte har breda stoppers till dessa breda juniorlagg så de får ev ta vuxenbindningar för att få in stoppern på 105 mm midja :-). Det får vi se när det blir verklighet. Lite surt är det allt att en beställning som är gjord 26 oktober inte är levererad innan jul!

Sitter som så många andra och väntar...
Väntar på ett par Rossi z76 som beställdes i vecka vecka 48 och skulle levereras på 1-4 dgr enligt orderbekr.

Fick inte heller några mailsvar utan bad en finsktalande kompis ringa.
Leveranserna från Rossignol Finland är problemet i mitt fall, verkade på killarna som svarade att det var väldigt kaosartat med leveranser från generalleverantörerna i Finland eftersom trycket är oerhört stort i år.

Rossignol lovar att skicka till skidbutiken, men inget kommer...
Vi har ringt och pratat med dem 4 ggr och alla gånger har Rossignol lovat att skicka till fredag, måndag, tisdag osv...

Verkar som sagt som att problemet ligger i logistiken från generalagenterna till skidbutiken. Har iaf fått intrycket att de jobbar på högtryck för att få ut det de får in, men att de inte varit berädda på den stora orderingången från alla länder i Norden. Infon är dock under all kritik!

Detta skulle ju en blänkare på deras hemsida eller facebook enkelt lungna oroliga kunder.....

Pratade med dem nu på eftermiddagen och fick samma svar som tidigare. Tyvärr.....vi har inte fått ngn leverans från Rossignol när de prioriterar andra sportkedjor så här före jul. Skulle höras imorgon igen....

Senast ändrad:
Är det någon som fått sin leverans av Skidbutiken.com ?

Efter mitt tredje samtal med personalen på skidbutiken.com och ännu en ny bortförklaring till varför skidorna inte kan levereras. Så fick det vara nog, beställningen cancelerades och en ny beställning gjordes på sport conrad.

Vid första samtalet i november var det förseningar från leverantören, skidorna skulle komma in veckan efter.

Vid andra samtalet den 12 december så hade dom skidorna men saknade bindningarna. De skulle få en leverans på fredag så med lite tur så skulle de kunna leverera skidorna innan jul.

Och vid dagens samtal så får jag svaret att de inte fått några skidor från K2 men att leveransen hade fastnat i Tyskland pga. snöstormen!

Den mest troliga förklaringen till allt strul och alla bortförklaringar är nog att företaget har likvida problem och inte kan betala sina fakturor. Så ingen leverantör skickar några varor utan förskottsbetalning. Att företag som inte kan få varor på faktura underhåller sina kunder med bortförklaringar för att inte förlora dom är tyvärr inget ovanligt.

Senast ändrad:
Fick mina skidor idag! Skickades går!

Killarna på skidbutiken åkte själva och hämtade skidorna, stavar och skibag från generalagenten när de (Rossignol) inte levererade eller svarade på telefon.

För de som inte får svar kan jag bara rekomendera att ringa till Skidbutiken (mail är ganska hopplöst, även om jag faktiskt fick svar efter ett par dagar när jag översatte mailet till finska). De har svarat på alla mina samtal och förklarat hur det låg till. När de en gång inte svarade så ringde de själva upp efter 20 minuter...

Så för min del känns Skidbutiken helt seriösa med riktigt bra priser. Dock borde info på hemsidan vara bättre och så får man väl ta leveranstiden 1-4 dgr med en nypa salt...alt kolla innan man beställer om de verkligen har skidorna på lager.

Jaha - då var det slut med Skidbutiken.com för min del. Som sagt - beställde den 26 oktober och hade den 17 januari inte fått något som pekade på att jag överhuvudtaget skulle få leverans. Så jag ringde för 6-7 gången och vid det samtalet fick jag annulera ordern. Beställde några timmar efteråt på Sport-Conrad, exakt samma skidor men med bättre bindningar och hade flyt då euron har sjunkit så mycket mot SEK sedan i höstas så det blev samma låga pris som skidbutiken.com. I ren eufori så beställde jag stavar och fordral också :-). Fick igår kväll redan på att UPS skickade grejerna från Nurnberg igår!!! :-) Här är det tysk ordning & reda till skillnad från finsk nonchalans.

Återstår att se om jag får tillbaka pengarna från Skidbutiken.com!

Är det någon som vågar beställa från dem nu??

Jag har också ringt och avbeställt mina skidor. Fick tillbaka pengarna inom ca 2-3 veckor. Jag fick till och med 9 kr mer än vad jag hade betalat. Såg nu att de ändrat statusen på skidorna att de ska komma in vecka 3.

Jag funderar också att beställa från sport-conrad eller så väntar jag till våren och hoppas på rea.

erikhj sa:
Jag har också ringt och avbeställt mina skidor. Fick tillbaka pengarna inom ca 2-3 veckor. Jag fick till och med 9 kr mer än vad jag hade betalat. Såg nu att de ändrat statusen på skidorna att de ska komma in vecka 3.

Jag funderar också att beställa från sport-conrad eller så väntar jag till våren och hoppas på rea.
2-3 veckor????? ?WWWTTTTFFFFFFF

tjena igen!

Mina pengar tog 2 veckor att få tillbaka, dessutom sög de i sig tappet av euron så jag fick tillbaka 150 kr mindre typ 1 feb än jag betalade 26 oktober - så suuuuuuurt finnar!!! Inte råga på att jag inte fick skidorna på tre månader, de snodde mina pengar i 3 månader och tjänade ränta åssen snor de 150 kr i sämre kurs.

Aldrig, aldrig , aldrig mer skidbutiken.com - handla av Sport-Conrad istället om ni ska köpa utomlands - de kan iallafall service!

Har hört från flera håll att det är kört för dem
Sen om de återuppstår är en annan sak

Köpt K2 ObSethed med Marker Duke för 6400:- och fick Line Lance stavar med på köpet, likadana skidor/bindning på tex Skistore tingar 9500:- och då får man inget extra.

Bra pris, bra svarstider per mail vid frågor och inga problem att byta bindning efter att jag lagt beställningen. Stod på hemsidan att det var förhandsköp och då visste jag att det skulle ta lite extra tid men så fort skidorna anlänt till dem så skickades de efter 1 dag och jag fick spårningsnummer för UPS. Paketet var väl emballerat och hade inga skador.

Behövde aldrig ringa dem så den servicen kan jag inte säga något om.

Jag köpte mot faktura för att slippa ligga ute med pengar under tiden jag väntade på skidorna och pga den kritik jag läst om sidan, men jag är nöjd med mitt köp och stötte aldrig på några problem.

Beställt Armada Pipe Cleaners nu, återkommer senare hur det går. Bör ju komma senast på Fredag om allt går sin väg:)

Det verkar som att skidbutiken.com har skärpt tills sig rejält i år.

Förra året lät det som att det var mer regel än undantag att det blev problem.

Tyvärr finns det skidbutiker på nätet som lägger upp produkter på nätet men som inte finns i lager, t.ex den här och även Snow and Motion för att nämna någon. Då får man tyvärr räkna med att det kan ta tid innan man får grejerna, om man får de överhuvudtaget. Beställ från någon av de mer erkända företagen istället, t.ex Länna, Alpingaraget eller Skistore. Där får man oftast bäst information och service.

Tillbaka
Topp