lifttrick

lifttrick
haha seriöst? hur ofta tänker man på att göra trick i lifeten? men aja mitt bästa är switch zero spin fast utan hopp..

lifttrick
en annan kul grej man kan göra är att man sätter staven på skidspetsen. man ska gå så nära snön så möjlig sen plötsligt blir det stopp.

en annan klassiker är att sitta i sitt liften och skrika till folk där nere. typ "du tappa nått" snubben svarar " vad" man svarar "FARTEN" ganska kul

har man riktigt tråkigt kan man ju kasta snö på folk eventuelt spotta men personligen tycker jag att om man har så tråkigt i liften att man börjar spotta är det lika bra man slutar för dagen

switch i knappen är ju heligt

lifttrick
Hahaha xD vilken finurlig tråd!
om man som snöbrädeåkare har tråkigt i transportliften kan man luta sig tillbaka och försöka köra manual hela vägen ^^

lifttrick
Hojvall sa:
Flygplanet.

Knäpp båda bindningarna på snowboarden. lägg dig på mage, håll i liften, böjbenen så brädan kommer med belaget uppåt. (ser ut som ett flygplan) Glid med liften så länge du känner för det.. ställ dig upp och åk vidare med liften.

Går även att utföras som dubbelvinge med två personer i en ankarlift.
haha går att göra med skidor också, fast då blir det väl en heli istället :P

lifttrick
backflip 180, wakeboard style :D faktiskt lättare att göra i liften än på wakeboard :) bara se till att det är ankarlift och där liften är ganksa högt så den drar lite uppåt. Sen är det bara att bredställa brädan å stoppa. När det drar till är det bara att göra en bakåtvolt :) å sen utveckla den. På snowboard då. Våga testa, lättare än man tror

lifttrick
clip sa:
Känns som man börjar bli gammal...

När ja lärde mig att åka skidor skulle man alltid följa instruktionerna på skyltar som: Ej sicksak åkning, Sitt ej på bygeln, Schaukeln verboten (ung. Gungning förbjuden. Ses oftats i sittliftar i Alperna.) osv.

Blir seriöst trött på folk, framförallt alla j-vla danskar i Sälen, som inte kan åka lift utan att jiddra. Grejjerna kan ju pajja och man kan skada sig själv och andra.
Låter ja som en moraltant ? Sug min ådriga..

Var bara det ja ville säga.
Tack för ordet.
Reglerna finns ju av en anledning. Har man sett en urspårad liftvajer i verkligheten är det lättare att inse vilka krafter man leker med:
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=766270

lifttrick
ekdahl sa:
Hjulbult sa:
Tänkte beskriva en klassiker vid åk med släplift på våren. Det är viktigt att det är riktigt mjuk tösnö för att detta trick skall funka.

Ta ena staven och håll den mot pjäxans framsida, låt spetsen släpa i snön så att en snösprut uppstår. Håll den andra stavens truga mitt i snöspruten. På så sätt kan man samla upp en rejäl snöklump på stavens truga. Detta tidsfördriv gör liftfärden något mindre enahanda. Man kan även tävla om vem som klarar att samla upp den största snöklumpen under en liftresa. Snöklumpen kan sedan med fördel dängas i huvudet på lämpligt offer.

/JN
målet ær sedan att træffa valfritt snowbladesoffer.
precis, så här känner ni igen dom:

Hittade de här klippet på youtube också:
ska iallafal jag testa i vinter :)

lifttrick
Ajsak sa:
ekdahl sa:
Hjulbult sa:
Tänkte beskriva en klassiker vid åk med släplift på våren. Det är viktigt att det är riktigt mjuk tösnö för att detta trick skall funka.

Ta ena staven och håll den mot pjäxans framsida, låt spetsen släpa i snön så att en snösprut uppstår. Håll den andra stavens truga mitt i snöspruten. På så sätt kan man samla upp en rejäl snöklump på stavens truga. Detta tidsfördriv gör liftfärden något mindre enahanda. Man kan även tävla om vem som klarar att samla upp den största snöklumpen under en liftresa. Snöklumpen kan sedan med fördel dängas i huvudet på lämpligt offer.

/JN
precis, så här känner ni igen dom:

Hittade de här klippet på youtube också:
ska iallafal jag testa i vinter :)
fan vad den där killen flög!!!!!!!!! vilken air

lifttrick
Älskade flygplanet på bräda, helt ny för mig, måste testa till vintern=P

Kommande lifttrix är för bräda

I knapplift:
sNurr, Ta tag länst ner vid knappen på pinnen, snurra, sluta när du blir för yr... Dagens tips; backside är lättare än frontside.

I ankarlift:
Balerinan, lyft upp din bakfot och ta tag i den med handen. Räta sedan ut benen och stå och ta emot publiken jubel, är du vig tar du upp foten till huvudet, är du kille kan du försöka ta benet rakt utåt i stället...

manual, såg att nån annan skrev den, men det var barnvarianten... ta tag med bakhanden i Tet och med framhanden på pinnen snöret sitter i. Kliv med bakre foten ända bak på tailen, Nu drar du upp brädan och balanserar med en vilken på lite drygt 45grader, Assnyggt.

Hang10: Kliv med bakfoten fram på nosen och gör en fakie manual (sen ser jag med spänning fram emot fakie vs swich debatten som säkert kommer och som det säkert också finns en tråd om)

lifttrick
Mitt mest klassiska trick är egentligen inte ett trick utan mer av en tävling..

Lifttyp: Ankarlift (företrädelsevis mitt på en lååång)
Mål: komma ensam upp!
Utförande: De två personerna i liften börjar samtidigt svänga mot varandra med målet att svänga ut åt motståndarens håll. När man så närmar sig en kant/stolpe kommer personen som är ytterst antingen att hoppa av friviligt (givetvis med omedelbar diskvalifikation som följd) alternativt fortsätta pressa tills han hamnar utanför, då går tävlingen vidare in i nästa fas. Där handlar det självklart om att få den andre personen att ramla, när man lyckas (och således kommer ensam till toppen) har man vunnit!!
Ramlar båda samtidigt så räknas det som oavgjort och nästa omgång på börjas med automatik så fort man tackat liftvakten för hjälpen med bygeln vid nästa liftfärd..

lifttrick
hahah de här är inte direkt något trick men de är kul , Det hände en polare till mej han Höll på och lekte med en ankarlift sen rätt var de var drogs den upp så han följde med ända upp till vajern sen gick ankaret sönder så han ramla ner på typ 3-4 merers höjd och jag har fan ingen aning om hur de gick till men kul som fan var de iallafall :D

lifttrick
man kör så långt så när man släpper den slår den av repet som är nödstoppen. sedan väntar man där uppe lite tills man hör skotrar komma upp och då kör man ner. Vipps så har man hela backen för sig själv;=)

lifttrick
När luckorna öppnas så man får åka fram och vänta på att sätta sig i sittliften kan man åka ikapp dom som precis satt sig (den liften framför som precis ska åka iväg) och knäppa upp någons skidor precis innan dom sticker iväg. Där sitter han i liften utan skidor

lifttrick
Peppo sa:
Gammalt klassiskt trick som fungerar både i liften och i pist, bara man har lite fart.
1. Placera handtaget på staven i mellangärdet alternativ i skrevet med staven riktad framåt i åkriktningen.
2. Tryck sedan ner stavspetsen hårt i snön framför dig.
3. Invänta ambulans.
Hahahahah;D

lifttrick
ewerbring sa:
När luckorna öppnas så man får åka fram och vänta på att sätta sig i sittliften kan man åka ikapp dom som precis satt sig (den liften framför som precis ska åka iväg) och knäppa upp någons skidor precis innan dom sticker iväg. Där sitter han i liften utan skidor
haha! den måste jag testa i vinter:P

lifttrick
nja... de trick jag sätter i lift är väl: switch hela vägen upp, utan skidor (bara pjäxor) hela vägen upp (dessa trix är på knapplift), pjäxor baklänges hela vägen upp, pjäxor baklänges to epic fail, hmm, sätter också "hoppa tills skidan löser ut sen försöka stå kvar på bara en skida och vurpa", sätter självklart klassikern "liggande" dvs. ligga släpandes hela vägen upp.. jaa du, vad mer sätter man? åka två.. åka tre.. sen kanske inte mycket mer.

lifttrick
ewerbring sa:
Jo fast sen knäpper du en killes skidor med aggritions problem och så haru en stav i ögat.

Jag snurra så många varv som möjligt när jag står sjläv i ankarliften sedan så skriver jag upp rekordet och ser om jag kan slå det nästa gång jag kommer till dne liften.

Svårthetsgrad 10/10 svårt att lyckjas snurra 24/7 hela vägen upp.

lifttrick
Perkal sa:
ewerbring sa:
Jo fast sen knäpper du en killes skidor med aggritions problem och så haru en stav i ögat.

Jag snurra så många varv som möjligt när jag står sjläv i ankarliften sedan så skriver jag upp rekordet och ser om jag kan slå det nästa gång jag kommer till dne liften.

Svårthetsgrad 10/10 svårt att lyckjas snurra 24/7 hela vägen upp.
haha fan va dope låter fett najs ju, sen kan man ju uveckal de mked å köra två o.s.v.
de är ju perfekt å nöta snurrar åt fel håll när man står i liften likxom :D
fan vad pepp jag blir på nya lift jibb trenden nu asså, ska fan bara köra sånt i vinter asså shit jibbing utveckals verkligen åt rätt håll när man läser dom här trådaran :O

lifttrick
xzimmit sa:
Peppo sa:
Gammalt klassiskt trick som fungerar både i liften och i pist, bara man har lite fart.
1. Placera handtaget på staven i mellangärdet alternativ i skrevet med staven riktad framåt i åkriktningen.
3. Invänta ambulans.
Hahahahah;D
hahaha fan vad jag fick ont när ja testa den föt nott år sedan :D

lifttrick
alx93 sa:
ekdahl sa:
Hjulbult sa:

/JN
Helt rätt
Påtal om bladers

lifttrick
Maximilliam sa:
xzimmit sa:
Peppo sa:
3. Invänta ambulans.
Hahahahah;D
hahaha fan vad jag fick ont när ja testa den föt nott år sedan :D
haha fan va skadade ni är:D=)

lifttrick
när jag var i juvas för några år sedan (ja skanse var 7-8 år gamal) så var det fett lite snö och kullar vid varje liftstolpe. så mellan stoplarna blev gapet mellan vajern och marken så stort att linan inte riktigt räckte till, och om man desutom bromsade precis innan linanan slutade räcka så kunde man faktist få en ganska ordentlig luftfärd på kanske 2 meters höjd :) vilket var sjukt kul då man kunde göra trick i lufen och snurra landa baklänges å fortsätta till nästa "hit" och där hoppa tillbaka. man kunde även åka tvåpersonen och flyga samtidigt. detta var sjukt skoj, tror till och med att nogon gjodre 900 i den liften :D.

sen kan man ju alltid hoppa upp på bakspetsarna och tailpressa en bit, ju brantare desto lättare, sen kan man göra det svårare genom att att bara pressa längre eller på flackare ställe eller två stycken samtidig. eller svårast av allt utan att hålla i sig. detta går att göra i både ankar och knapplift, fast knapplift är betydligt svårare :)
men det resulerar självklart i en orlig smäta i benhinnerna :(

annars kan man ju knäppa upp pjäxan och ta av sig den med skidan på å stå på ett ben sen släppa skidan med pjäxan till kompisen bakom, den for en sjuk fart och inte att stanna :)

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp