Lincoln på studsmatta

Lincoln på studsmatta
Tjo mors! Börjar tröttna på corkar och dspins på studsmatta nu, så jag vil veta, hur gör jag lincoln?
Jag fattar inte riktigt :S Hur ska jag snurra- när jag börjar spinnen vart ska min blick letas till.
Vore asnice om någon som sätter den kommer med lite knep och knåp

//Keep it real!

Lincoln på studsmatta
Sry för dubbeln, yes ja kan backflip. Nix kan inte sideflip :) ska ja börja träna på den lr ??
Dessutom, tråden var om hur man gör lincoln, itne va ja kan. Berätta! Hur gör man

Lincoln på studsmatta
de är en sned backflip, alltså en blandning mellan backflip och sideflip..

försök att börja med lite snea backflips, sedan lägger du dom mot sideflip hållet... då borde de bli lincon..

eller satsa som flatspin eller cork 3 så kan de bli nått liknande xD

Lincoln på studsmatta
men herregud! lär dig sideflip och börja inte krångla till det med nån jävla snurr:P

när du lärt dej sideflip är det ju bara att nöta på stilen, vid linqoln gar sideflippen lite snettbakåt!!!

Lincoln på studsmatta
Testa att dra en b-flip med "japan air" så tidigt som möjligt i flippen. då e det lätt att den blir lite sne o kan bli en lincon.

Lincoln på studsmatta
Testa att dra en b-flip med "japan air" så tidigt som möjligt i flippen. då e det lätt att den blir lite sne o kan bli en lincon.

Lincoln på studsmatta
Ramis-Jibber sa:
:S Den "Kan" bli det :P , tack för tipset men , vill va helt säker på att det blir en lincoln :P,
btw. tack för alla tips ja tror ja e nära på att sätta den nu :P enda nackdelen är att jag landar på röven x)

Lincoln på studsmatta
Men antingen drar du såhär:
Dra igång en vanlig sideflip, sen när du är nästan upponer slänger du huvet bakåt. Om du gör rätt då så kollar du rakt ner i mattan nu. fortsätt håll blicken där och dra fötterna över dej.

Eller så gör du såhär:
Dra igång en backflip. När du ligger ungefär upponer så slänger du iväg huvet åt sidan och hoppas på att det går bra.

Eller:
Släng ena armen Som en sideflip men dra den mer bakom ryggen. kolla snett bakåt och leta efter landingen.

Good Luck!

Lincoln på studsmatta
tänker bara backflip fast istället gör du den med fötterna och kroppen vridades lite åt sidan... kan de typ bara me skidor på vattenhopp, men de de blir lincoln automatiskt när du gör så..

Lincoln på studsmatta
kolla trickguiden för fan, å den gör du precis som de står där... inte svårt alls.. (förutom att åka skider, allt annat gör du)

Lincoln på studsmatta
Av: hyllengren | Idag 00:24 Citera

jibbkrille skrev:
de e svårare på studsmatta än med skidor på fötterna

what?! same shit, fast lättare på matta... förstår ju vem som helst
GOLGE JACOBSSON

När ja gör lincoln på studsmatta så kan de bli helt cp... men de kääns typ stabilare med tyngd på fötterna liksom...

Lincoln på studsmatta
haha en lincon är som en sne backflip... som om man slincker när man ska göra en back.... försök att kolla på höger fot om du gör den sne åt vänster xD if u know what im saying xD

Lincoln på studsmatta
hhhEDMAN sa:
gå in mot en sideflip och sen går du över till backflip , lite kompliserat att förklara
fin du e hedman nää Gör som en vanlig backflip sen drar du lite åt sidan sen fortsätter du bara och drar mer o mer mot sidan så drar du det nog snart :)

Lincoln på studsmatta
jag slänger mig iaf som en backflip fast snett bakåt..

| <-- backflip
_ <-- sideflip
\ <-- lincon ..

dum förklaring kanske .. >_>

Lincoln på studsmatta
ja lärde mej de när ja skulle göra en slapp rodeo 5 då kasta ja mej lite snett bakåt vet inte varför=)

Senast ändrad:
Lincoln på studsmatta
börja med att bara vrida överkroppen lite så att fötterna går som en backflip men överkroppen som en lincon, sen så kan du bara låta fötterna följa med i snurren liksom. Jag lärde mig lincon när ja gjorde en misslyckad flat 5, kom inte runt 180`n.

Tillbaka
Topp