Line Mordecai

kyvi

Medlem
Line Mordecai
Har någon här på forumet testat Eric Pollards skida, Line Mordecai? Överväger den som nästa års one-quiver-skida(räknar med att hamna i Alperna eller Nordamerika). Har hittat den billigt men endast i 186 cm, är 184 cm och väger nästan 80 kg, hmmm...

Line Mordecai
Jag tycker du ska gå på 193orna. Vet ej hur duktig du är men jag kör själv på Magnum Opus som är 188 cm, då är jag 171 cm och vägen dryga 65 kg.
I övrigt tror jag absolut på den som one-quiver! har skitkul på Magnumen som enda skida! ;)

Line Mordecai
Goora sa:
Jag tycker du ska gå på 193orna. Vet ej hur duktig du är men jag kör själv på Magnum Opus som är 188 cm, då är jag 171 cm och vägen dryga 65 kg.
I övrigt tror jag absolut på den som one-quiver! har skitkul på Magnumen som enda skida! ;)
Jo, kommer ju från ett par Czar på 191 cm så 193orna lämpar sig nog bättre!

Hur upplever du Opus? När det inte har snöat på tre veckor så vill man helst stå på ett par som kan hävda sig i pisten/parken också!

Line Mordecai
Linjen du ser strax nedanför tådelen på den högra är rekommenderade linjen(TC -6cm, Erics är -2cm), ser ut att vara lite mer bakmonterad va ?

Line Mordecai
Snackade med en på Epic tv shop, han tyckte jag skulle gå på 186an. Han trodde att jag skulle få en roligare säsong på den. Han menade att eftersom det inte är rocker utan ist early rise så får man ganska mycket skida för att vara en 186are.

Invändningar?

Senast ändrad:
Line Mordecai
jaksu sa:
kyvi sa:
Han menade att eftersom det inte är rocker utan ist early rise så får man ganska mycket skida för att vara en 186are.
Que? Är nu inte rocker och early rise typ samma sak? Åtminstone Mordecai har rocker fram och bak med mycket splay enligt dessa bilder.

http://blistergearreview.com/gear-reviews/2015-2016-line-mordecai-2/4
Jo det verkar ju så! Hade fått för mig att early rise var en nivå under rocker, typ...

Senast ändrad:
Line Mordecai
Vet inte om din fråga fortfarande är aktuell eller om du redan köpt skidan, men tänkte jag kunde slänga in lite input ändå. Har kört en hel alpsäsong på den här skidan i år och kan verkligen rekommendera den som en one-quiver. Den tar allt kan man säga. Flyter fint i puder, krossar pucklar och slask, underbar att carva med och funkar fin fint som turskida! Jag är 179cm och gick på 179 längd. Skulle rekommendera alla dagar i veckan att montera på -2 som Pollard, skidan är designad för det och där bör bindningen alltså sitta. I och med det känns skidan lite kort och jag hade nog lätt kunnat gå på 186 om jag fått välja igen. Om du inte verkligen vill ha charge skulle jag dock välja 186 om jag var du, blir en mer lekfull skida den vägen skulle jag säga.

Tillbaka
Topp