Lite funderingar kring EHP

emil-d

Medlem
Here we go again..

Har ett par 193'or undanlagda på Alpingaraget tills ikväll (Man får väl lov att säga att dom tar in ytterst små kvantiteter av vissa lite fetare skidor), men jag står fortfarande och velar lite grann. Tänkte slå till på ett par med dukes om jag kan få ett resonabelt paketpris på dessa (8 jämnt förhoppningsvis).

Hade fått för mig att hela linjen skulle ha samma dimensioner och design m.m till i år, men efter en närmare inspektion så var detta inte fallet. 186 verkade ha aningen mer tailrocker eller rise samt mer av en pintail plus en förhållandevis kortare effektiv kant (lite närmare rev sidecut, men ganska likt flex.

Så frågan är skiljer sig årets linje nämnvärt från förra året? Någon som åkt båda längderna och skulle kunna bidra lite med åsikter om skillnader osv. Rent logiskt sätt borde jag förstås 193. Jag reser mig 185 cm från golvet och väger någonstans mellan 75 och 80 pannor och tycker inte att det är särskilt besvärligt att bränna på med 190 cm under fötterna även om det är ganska snårigt. Men designen på 186 tilltalar mig mer, den känns som en roligare skida.

Pudelns kärna i den här soppan är nog helt enkelt hur stabil 186 känns i fart osv. eller om man faktiskt borde gå för 193.

Dessa ska alltså komplettera ett par 190 gotama med alpinbindning (Ev. switch av bindningar) åkning på andra sidan pölen. Bonusfråga skulle väl kunna få bli om jag tänker för smalt och borde bredda mina vyer alt. skidor? Finns rabatterade Praxis 185 med i bilden i så fall, men jag känner mig tveksam till att tura på dessa.

Senast ändrad:
Kolla med DanneDieHard då det är han som säljer dessa i Sverige..

//H

Skillnaden från førra året detta årets EHP 193 ær att årets ær lite mjukare...mer som 06/07 skidorna. Førra årets var riktigt mkt styvare.
Tror att 193an ær før dig. Kicking horse terræng ær klockren med ett par 193or. 186an ær mjukare och ær mer en skogsåkningsskida. Ær ju lika stor som du och har iiinga problem med mina 193or. Kommer nog att sno dina ngn dag før att testa hur årets ær dock ;)

Det låter ju gött. Frågan är ju då om man gör rätt i att slå till på dom här hemma. Jag har ingen koll på hur utbudet ser ut där urvals och prismässigt. Skulle ju vara trevligt att provåka skiten innan man lägger ut en halv månadslön.

Men fan, skulle dom inte gjort en 193 i stil med 186? hehe...

emil-d sa:
Det låter ju gött. Frågan är ju då om man gör rätt i att slå till på dom här hemma. Jag har ingen koll på hur utbudet ser ut där urvals och prismässigt. Skulle ju vara trevligt att provåka skiten innan man lägger ut en halv månadslön.

Men fan, skulle dom inte gjort en 193 i stil med 186? hehe...
186an ær nog lite jobbigare att fæsta hudarna på kan jag tænka mig. Pintail designen gør det ju inte lættare iaf. ;)

I golden så har dom ju inte 4frnt så du får antingen køpa hær i sverige eller så køper du via bc.com eller ngn annan sida dær borta.

Har en kompis som ær intresserad av att køpa lagg oxå...kanske kan køpa ihop o på så sætt få ett vettigt pris?!

Tänkta faktiskt inte ens på pintailen med hudarna.. men så lär det ju vara.

Har du en kompis som är intresserad av just ehp'n?

jag ska in till alpingaraget nu efter jobbet så jag kan ju höra efter vad dom säger.. lös eller med vad för bindning?

men vad tror du, om jag kan få ner dom mot åtta så verkar det rätt vettigt va? bara duken går ju på 4

Jaja.. nu är den här tråden inte så relevant längre.

Ett par EHP 193 rikare, ett antal svenska riksdaler fattigare.

Per: Jo, det är korrekt.

Jag fick nog ett så bra pris man kunde få egentligen, jag var hård förhandlare och alpingaraget var schyssta och gick med på det, hehe. Props för att man är villiga att deala lite för att det ska vara möjligt att fortfarande handla skidor i butik till ok priser.

emil-d sa:
Per: Jo, det är korrekt.

Jag fick nog ett så bra pris man kunde få egentligen, jag var hård förhandlare och alpingaraget var schyssta och gick med på det, hehe. Props för att man är villiga att deala lite för att det ska vara möjligt att fortfarande handla skidor i butik till ok priser.
Jo...jag betalade 7200 før dukes+hudar+EHP och då var man skis begagnade...så du har fått ett riktigt bra pris!

Tillbaka
Topp